Създадоха приложение за изкуство „Shazam for Art“
След като направите снимка на дадена картина, то дава цялата информация за нея
![Създадоха приложение за изкуство „Shazam for Art“](/web/files/articles/56979/narrow_image/thumb_1040x585_53166e5efb716e63a7ce033b61ce6000.jpg)
Стартира ново приложение за света на изкуството, то се нарича "Shazam for Art". Чрез него потребителите правят снимка на произведения на изкуството и приложението им изпраща всички подробности за него, включително цени и други участия в изложби на художника.
То е идея на компанията Magnus Resch. Приложението има за цел да каталогизира наличието и цената на всяка картина и да направи тази информация обществено достояние. За първи път в историята на изкуството се създава подобна база данни с цени от галерии и аукционни къщи напълно безплатно.
Приложението може да се изтегли от App Store на Apple. Основна характеристика на Magnus е най-голямата база данни на цени в света за съвременно изкуство, състояща се от цени от първичния пазар, както и цени на вторичния пазар.
Приложението черпи богата база данни от години усилен труд, усъвършенствани технологии и краудсорсинг. Magnus съчетава първичните пазарни цени с цените от търгове от над 1000 аукционни къщи, датиращи от 1901 г.
В продължение на няколко години вътрешните потребители са добавяли произведения и цени от художествени галерии по целия свят с помощта на приложението. С официалния обществен старт, се очаква базата данни да нарасне още повече.
Друга ключова характеристика е, че Magnus използват технология за разпознаване на изображения, за да направят използването на приложението по-просто. Подобно на Shazam- функцията позволява на потребителите да правят снимка на всяка картина. В рамките на секунди приложението казва на потребителя всички детайли, като например името на автора, произведението, цената и други подробности.
Третият ключов елемент също е нов за пазара на изкуство. Magnus включва карта, която показва всички художествени галерии и музеи, включително настоящите и отминали изложби на над 800 000 художници и работното време на галериите, пише БГНЕС.
Това ще помогне на потребителите да намерят пътя си около все по-голямата джунгла на съвременното изкуство. Magnus ще стартира с висока скорост първо отразявайки събитията в Ню Йорк , а през следващите няколко седмици повече от 70 други градове на изкуството ще последват, включително Лондон, Хонконг, Берлин и Париж.