Shazam вече е милиардна компания
Приложението увеличи капиталовия дял на майчиното си дружество
Музикалното приложение за разпознаване на песни и изпълнители Shazam е получило финансиране от нови 30 млн. щатски долара, което вдига оценката на компанията на приблизително 1 млрд. долара, съобщава The Wall Street Journal. Тази оценка е двойно по-голяма от миналогодишните нива.
Известно е обаче, че инвестиционните намерения към дяловете на организацията ще се засилват правопропорционално с нивото на оценката.
Shazam е приложение, което идентифицира музика за потребителите си чрез микрофонен анализ. Дружеството стартира през 2002 г. и броя на потребителите му е нараснал до близо 100 млн. души месечно по целия свят. Неприятната тенденция за компанията обаче е невъзможността на дружеството да генерира печалба от 2006 г. насам.
„Shazam не е дружество, чиято цел е единствено печалбата“, коментира Рич Райли, който е главен изпълнителен директор на компанията в интервю за Wall Street Journal. Компанията има сериозни амбиции да премине отвъд музикалната идентификация: „Нашата визия за бъдещето е да свържем хората със света около тях, но все още е рано за това“, допълни Райли.
Подобна стратегия със сигурност ще сблъска Shazam с други технологични компании, като в момента приложението е доста по-популярно сред потребителите от по-малко използваните софтуери за оптично разпознаване като Google Goggles. Разрастването на Shazam и покриването на конкурентни ниши е притеснително за големите компании, като Google вече предлага на потребителите си подобно на водещото приложение на Shazam, което се нарича Sound Search и е изтеглено повече от 10 милиона пъти.
Преди по-малко от една година общата оценка на компанията беше 500 милиона щатси долара, наполовина от това, което е огласено днес. Предишните инвеститори в компанията са милиардерът Карлос Слим, както и институционалните Venture Partners, DN Capital и Kleiner Perkins Caufield & Byers.