Шефът на Wizz Air призова да се забрани бизнес класата в самолетите
Поне за полетите на кратки разстояния
~ 1 мин.
Шефът на нискотарифната авиокомпания Wizz Air призова летенето в бизнес класа да бъде забранено, за да се намалят въглеродните емисии.
Йозеф Варади каза: "Бизнес класата трябва да бъде забранена. Тези места формират двойно повече въглероден отпечатък от един пътник в икономична класа, а индустрията е виновна за запазването на този неефективен и архаичен модел", съобщава Би Би Си.
„Призоваваме колегите от останалите авиокомпании да се ангажират с пълна забрана за пътуване в бизнес класа за всеки полет под пет часа", заяви още той.
Варади призова авиационната индустрия да бъде по-агресивна в усилията си за намаляване на своя въглероден отпечатък, „ако наистина искаме да променим нещата“.
Wizz Air твърди, че работи с най-ниските емисии на CO2 на превозен пътник сред конкурентите си и очаква да намали стойностите с 30 на сто през следващото десетилетие.
Авиокомпаниите разчитат на голяма част от печалбата си от пътуващите в бизнес класа, тъй като билетите често струват няколко пъти повече от тези в икономичната.
Йозеф Варади каза: "Бизнес класата трябва да бъде забранена. Тези места формират двойно повече въглероден отпечатък от един пътник в икономична класа, а индустрията е виновна за запазването на този неефективен и архаичен модел", съобщава Би Би Си.
„Призоваваме колегите от останалите авиокомпании да се ангажират с пълна забрана за пътуване в бизнес класа за всеки полет под пет часа", заяви още той.
Варади призова авиационната индустрия да бъде по-агресивна в усилията си за намаляване на своя въглероден отпечатък, „ако наистина искаме да променим нещата“.
Wizz Air твърди, че работи с най-ниските емисии на CO2 на превозен пътник сред конкурентите си и очаква да намали стойностите с 30 на сто през следващото десетилетие.
Авиокомпаниите разчитат на голяма част от печалбата си от пътуващите в бизнес класа, тъй като билетите често струват няколко пъти повече от тези в икономичната.
Wizz обяви рекордна печалба за първото полугодие от 371,5 милиона евро и се ангажира да "ускори" ръста на печалбата с над 20% през втората половина на годината.
Варади заяви, че новите по-ефективни самолети Airbus A321neo и A321XLR на превозвача ще бъдат експлоатирани "с голям брой седалки и високи коефициенти на натоварване", за да намалят още повече неговото въздействие върху околната среда.
Варади заяви, че новите по-ефективни самолети Airbus A321neo и A321XLR на превозвача ще бъдат експлоатирани "с голям брой седалки и високи коефициенти на натоварване", за да намалят още повече неговото въздействие върху околната среда.