Shell и BMW правят зарядна станция за водородни автомобили
Oasis черпи вдъхновение от естествените форми и се издига елегантно нагоре
Дъщерната компaния на BMW Group - Designworks, и Shell влязоха в сътрудничество, за да разработят иновативна водородна станция, която ще улесни клиентите при зареждане. Превозните средства с водородно гориво се доказват като все по-подходящи за ежедневна употреба и могат потенциално да се превърнат във важна опция за транспорт с ниски емисии на въглерод за в бъдеще. Новият дизайн на водородната станция ще осигури безпроблемно зареждане от колонките за водачите и ще насърчи възприемането на водорода като транспортното гориво на бъдещето. Премиерата се състоя на Панаира в Хановер, Германия, провел се от 24 до 28 април 2017 г.
Проектиране на нов начин на зареждане.
Дъщерната компания на BMW Group - Designworks, дизайнерско студио, което добре познава предизвикателствата пред проектирането на бъдещето на транспорта, беше избрано от Shell да създаде нов дизайн на водородна станция. Designworks подходи към проекта, като приложи иновативния и комплексен процес за проучване и дизайн на BMW – Fixstern (фиксирана звезда). Този пионерски подход към иновациите създава визия за бъдещето, обща визия за всички участници, към която да се придържат и към която да се стремят. „Освен че осигурява продуктови иновации, едно от най-важните предимства на процеса Fixstern е силата му да създава ангажираност за обща цел, като предоставя осезаема визия, към която могат да се стремят няколко партньори по проекта,“ казва Соня Шийфър, директор на студиото на Designworks в Мюнхен.
Oasis: Нов идеен проект за водородна станция.
Водородните станции, които се предлагат понастоящем на пазара, се основават на тези за традиционните горива. За да вдъхнови свят, изпълнен с чиста енергия, Designworks създаде Oasis – идеен проект за водородна станция, която се отличава от станциите във формата на буквите „H“ или „L“ на пазара. Това е нов тип продукт с подобен на колона дизайн като буквата „I“ с приятелско излъчване. Oasis черпи вдъхновение от естествените форми и се издига елегантно нагоре, като се превръща в притегателна точка както отблизо, така и отдалеч.
Дизайнът на водородната станция на Shell е чист и изключително опростен, като всички механични части са невидими. Когато се доближи към станцията, потребителят ще се наслади на светлинна система с указания, голям информационен екран и иновативен накрайник за зареждане. Светлинната концепция насочва потока на превозните средства, като предоставя прецизна и ясна информация дали станцията е заета и за оставащото време на зареждане. Разработена е концепция за кратка графична комуникация за екрана за взаимодействие от предната страна на станцията, която да предоставя ясна и леснодостъпна информация. Тя дава възможност на потребителите да следят оставащото време на зареждане и цената, да извеждат карти, за да търсят подробности за маршрута или да се запознаят по-добре със света на водорода.
Екипът проектира нов механизъм за захващане и заключване за накрайника за зареждане, който предлага изключително интуитивен начин за изваждане и връщане на накрайника. За да направи изживяването още по-приятно, в накрайника е интегриран екран, който води потребителите стъпка по стъпка през процеса на зареждането. Освен че предлага иновативно изживяване при зареждане, новият идеен проект за станция със своя изчистен дизайн и лесни за употреба функции отправя ясно послание за бъдещето на водорода.
Оливър Бишоп, генерален мениджър „Водородни технологии“ в Shell, каза: „Клиентите са в основата на това, което правим. За нас е удоволствие, че си сътрудничихме с Designworks за създаването на нова водородна станция, която ще ни позволи да улесним клиентите при зареждането с водород. Тя не само ще осигури безпроблемно зареждане, но ще помогне на водородното гориво да се превърне в дори още по-привлекателна опция за в бъдеще“.