Siemens ще достави 8 нови влака за софийското метро
Договорът е на стойност 134 млн. лв., а експлоатацията на новите придобивки трябва да започне от средата на 2026 г.
Осем нови влака на Siemens Mobility ще превозват пътниците по третата линия на софийското метро. Договорът между „Метрополитен” и консорциума „Симетро“, в който влизат дъщерното дружество на Siemens AG и полският производител на влакове Newag, бе подписан в Столична община. Стойността му е 134.5 млн. лв. без ДДС.
Контрактът предвижда доставка на влакове модел Inspiro, както и системи за управление. Те ще обслужват новото разширение през жк. „Слатина“ към бул. „Цариградско шосе“. Експлоатацията им трябва да започне през втората половина на 2026 г.
Припомняме, че поръчката бе обявена в края на 2022 г. Тя е за общо 16 метровлака, разделени в две обособени позиции – 8 за третата линия, които ще се доставят от Siemens, и 8 за всички останали линии на подземната железница, които ще се доставят от Skoda.
Миналата седмица бе подписан и договорът със Skoda, който е на стойност 134 млн. лв. без ДДС.
Столичният кмет Йорданка Фандъкова също се похвали с подписания договор. Тя посочва, че в момента третата линия е с дължина 12 км и свързва кв. „Горна Баня“ с кв. „Хаджи Димитър“. След двете разширения ще бъде с обща дължина от 21 км.
Разширението към кв. „Левски Г“ вече е изпълнено на 35%, а 6-те км през „Слатина“ до бул. „Цариградско шосе“ ще започнем веднага след като съдът позволи", каза кметът.
Фандъкова посочва, че няколко граждани обжалват плана и това е спряло строителството на целия участък.
Влаковете Inspiro
Платформата Inspiro е създадена със специален акцент върху ниското потребление на енергия, оптимизираната поддръжка, сигурността и комфорта на пътниците и отговаря на най-високите екологични изисквания. В края на експлоатационния си цикъл до 95% от подвижния състав може да бъде рециклиран.
Новите метровлакове имат максимална експлоатационна скорост 80 км/ч. Те са с дължина от 60 метра и са широки 2.65 метра, което осигурява допълнително пространство и комфорт за пътуващите. Подът им е композитна плоча от корк и алуминий, която икономисва тегло и абсорбира звука.
Шофьорската кабина и зоната за пътници са климатизирани за максимален комфорт. Отвореният и светъл дизайн на вътрешното пространство гарантира приятно пътуване. Надлъжните седалки и четирите широки врати от всяка страна на вагона осигуряват максимален пътнически капацитет и бързо качване и слизане на метростанциите.
Системите за управление на метровлаковете, които ще бъдат доставени от „Сименс Мобилити“ ЕООД като част от договора, са идентични с вече доставените и включват съвременната автоматизирана CBTC базирана система за управление на движението на влаковете Trainguard MT.
Мотрисите ще бъдат доставени до края на 2026 г. Кошовете на вагоните ще бъдат произведени в завода на Siemens Mobility във Виена, като окончателното им сглобяване и тестове ще бъде извършено в Нови Сонч, Полша от полския производител на влакове Newag, консорционален партньор на Siemens Mobility, съобщават от компанията.
С пускането им в движение общо 38 мотриси Inspiro на Siemens ще обслужват новите линии на софийското метро.