Терзиев склони на бонусите в градския транспорт на София
Столичният кмет беше принуден да се съгласи със синдикатите, след като те заплашиха да оставят града без транспорт
След протест и заплаха, че градският транспорт на София ще спре, местната власт склони бонусната система да бъде въведена от 1 ноември. За това са се разбрали на среща в петък кметът Васил Терзиев и синдикатите.
На протеста пред общината в сряда, организиран от синдикатите, присъства и коалиционният партньор на Терзиев – Борис Бонев. Тогава той каза на събралите се, че в момента средствата за бонусната система липсват.
Първоначалната идея бе тя да заработи „до края на годината“, но бе отхвърлена на едно от последните заседания на Столичния общински съвет, когато трябваше да бъдат гласувани около 3.3 млн. лв. Именно това провокира недоволството в служителите на градския транспорт.
След срещата по-рано в петък Терзиев коментира пред медии, че до средата на другата седмица синдикалните организации ще запознаят членовете си с предложенията и ще бъде подписано споразумението.
Зам.-кметът по транспорт Илиян Павлов заяви, че за следващата година разходите за бонусната система ще възлизат на около 15 млн. лв.
Според мен е изключително справедлива, може би от първия път няма да е най-идеалната, но със сигурност е едно добро начало, което ще намали разликата в заплатите“, каза Павлов.
Как ще работи въпросната бонусна система?
Как ще работи системата за момента не е особено ясно, но е сигурно, че ще бъде обвързана с минималната работна заплата в страната. Тоест ако МРЗ расте, ще растат и бонусите на служителите в общинските транспортни дружества. А това се случва всяка година, по силата на автоматизирания механизъм за определяне на минималната заплата в страната. В момента МРЗ е в размер на 933 лв., а от началото на 2025 г. ще бъде 1077 лв.
Освен това системата предвижда разделянето в различни категории на автобусните, трамвайните и тролейните линии – според тяхната дължината и натовареността. По думите на зам.-кмета по-трудните линии ще са по-добре платени, а по-лесните – по-малко.