След протеста на автоинструкторите държавата отмени допълнителните часове кормуване
Нова работна група ще обсъжда какъв трябва да е изпитът за шофьорите
Автоинструктори от цялата страна блокираха центъра на София за няколко часа днес в знак на протест срещу новите текстове на наредбата за провеждане на кандидат-шофьорските изпити. Те протестираха срещу увеличението на часовете за кормуване и въвеждането на GPS устройства в колите, изтъквайки, че това може да доведе до корупционни практики.
Инструкторите успяха да „убедят“ транспортния министър Росен Желязков и министъра на образованието Красимир Вълчев, че това е така и наредбата беше отменена.
Протестиращите се срещнаха с двамата министри, а след срещата стана ясно, че освен изтеглянето на промените в наредбата, автоинструкторите са се преборили за създаването на работна група, която да бъде оглавена от председателя на Държавната агенция по пътна безопасност Малина Крумова, която да работи по нови изменения, съобщава БНР.
„Тази група ще има разширени задачи, които са свързани с това да се уточни какъв трябва да е изпитът, какво трябва да е обучението, какви да са необходимите мерки – много по-широко, извън провеждането на обучението и контрола върху обучението. Да работим и в контекста на новото законодателство, което предстои да се подготвя във връзка с решението на Министерски съвет за нов Закон за движение по пътищата“, обясни Крумова.
Директорът на „Автомобилна администрация“ Бойко Рановски, заяви, че чак когато се стигне до консенсус и няма „разнобой“ в бранша, ще се промени нормативната база. „Когато работната група излезе със съответните предложения, и те се приемат и няма разнобой в бранша, и се приемат консенсусно, тогава ще започнат промени в нормативната база", уточни Рановки.
Припомняме, че инструкторите се обявиха против наредбата на министъра на образованието Красимир Вълчев от 15 ноември 2019 г. за увеличение на броя на часовете по кормуване от 31 на 42. Тази промяна е тясно обвързана с въвеждането на нова система за контрол върху практическото обучение на водачите (GPS), което пък от своя страна може да доведе до корупционни схеми, смятат от бранша.