Starbucks отвори най-големия си обект в света в Китай
Той е част от новата верига пекарни на марката Starbucks Reserve Roastery
~ 2 мин.
Starbucks отвори най-големия си обект в света в Китай. Той се намира в Шанхай и е част от новата серия пекарни на веригата под марката Starbucks Reserve Roastery.
Това е първият обект от този тип на Starbucks извън САЩ и е разположен на впечатляващите 2 800 кв/м площ. Заведението е почти два пъти по-голямо от вече второто по големина, намиращо се в Сиатъл и отворило врати преди три години.
Магазинът ще съчетае 46-годишната история на компанията в кафетарията с „богатата и разнообразна китайска култура“, коментира изпълнителният директор на Starbucks Хауърд Шулц, цитиран от CNN Money.
Китай е важен пазар за компанията, изтъква анализаторът от Pacific Management Consulting Джон Гордън.
Последното тримесечие се оказа доста мрачно за Starbucks след разочароващ ръст на продажбите. Единственото място с лъч светлина бе именно Китай, който се откроява като най-бързо развиващият се пазар за компанията. Продажбите в азиатската страна през тримесечието юни-септември са нараснали с 8% спрямо същия период на миналата година.
Това вдъхва увереност на Starbucks и мотивира компанията да се разширява агресивно в Китай, като статистиката сочи, че веригата отваря нов обект в страната на всеки 15 часа средно.
Най-голямото и впечатляващо е пространството в Шанхай, което Гордън определя като „шоу магазин“. Според него важното е Starbucks да се позиционира в силно видима туристическа зона, където има трафик, офиси и градски жилища, за да може да се популяризира марката.
Сред любопитните предложения в новия обект е например изпичането на боб на място в масивна медна бъчва. Поставен е и специален акцент върху чая, предвид че китайците имат афинитет към напитката. На този продукт е отреден специален бар, на който се приготвя азотен студен чай.
За да популяризира обекта си в Шанхай онлайн, Starbucks си партнира с китайския гигант Alibaba. През платформата за електронна търговия клиентите могат да резервират различни преживявания като дегустация на кафе например, или директно да купят различни продукти на марката.