Starbucks предлага алкохол и тапас
Веригата навлиза в нов сегмент в опит да увеличи продажбите си
Starbucks започва да предлага менюта с тапас, вино и наливна бира в ресторантите си в САЩ. Компанията навлиза в сектор извън продажбата на кафе и кафе напитки в опит да разрастне бизнеса си, съобщава „Бизнесинсайдър”, цитирайки USA Today.
Веригата продава алкохол и храна, тип тапас, още от тази седмица в няколко десетки ресторанта в Америка. Така вече в над 75 ресторанта ще бъдат въведени т.нар. вечерни менюта, които се предлагат след 16 ч.
В следващите 12 месеца компанията очаква тези вечерни менюта да са достъпни в голяма част от американските й ресторанти, заяви Клиф Бъроус, директор Операции на Starbucks.
До 2019 г. менютата ще се предлагат в 2000 от 12-те хил. ресторанта от веригата в Америка.
Сред местата, където предстои да се въведе новото меню, са Денвър, Маями, Орландо, Северна Калифорния и Бруклин в Ню Йорк.
„След проучвания, достигнахме до заключението, че много от клиентите ни биха искали, като влязат в Starbucks, да могат да изпият чаша вино или бира”, обяви Рейчъл Анталек, вицепрезидент на компанията, отговарящ за иновациите.
Проучването показва още, че след въвеждането на вечерните менюта, 60% от клиентите, посещаващи заведенията след 16ч., са жени. Новото меню също цели да привлече групи, които по принцип се събират в домевете - като читателски клубове, клубове за изучаване на Библията и др., пише USA Today.
Според някои анализатори, въвеждането на вечерните менюта може да забави обслужването, а баристите да са принудени да наливат и вино и бира, не само да правят кафе.
Но тъй като вечерите са обикновено по-слаб период за Starbucks (нормално, кафе се пие предимно до ранния следобед), всъщност от въвеждането на новите менюта е отбелязано повишение от 16% в продажбите на храна, включително 35% ръст във времето за закуска.
Засега няма информация дали веригата планира да предложи новите менюта и извън САЩ.