Столична община пусна мобилно приложение за подаване на сигнали
Има и специална секция „COVID-19” за нарушителите на карантината
Столична община пусна безплатно мобилно приложение „Call-Sofia – Контактен център Столична община”, чрез което гражданите да подават сигнали към общината. Апликацията е достъпна за потребителите на Android и iOS устройства през Google play и App Store. Всеки може да я използва чрез регистрацията си в Google и Facebook или да направи еднократна регистрация в самото приложение, съобщават от Столична община.
Всякакъв тип сигнали могат да се изпращат чрез приложението, включително могат да се подават заявления и за доброволческа дейност в борбата с вируса. Тази услуга обаче е активна чрез Desktop версията на приложението. „Предвид обстановката в страната е реализирана и специална секция „COVID-19“ за подаване на сигнали за нарушения на въведените противоепидемични мерки за територията на София“, съобщават от Столична община.
Подавайки сигнал през платформата, всеки гражданин получава официален регистрационен номер и може да проследи процесите по отработването му, както и съответните отговори за извършеното от общината. Платформата е интегрирана с административно-информационната система на общината и сигналите се насочват към структурите, отговорни за съответния проблем, за който се сигнализира.
„В края на 2014 г. създадохме Контактният център на Столична община, през който се подават сигнали от неспешен характер, писма, жалби, заявления за достъп до обществена информация и др. От тогава през него са подадени над 197 хил. сигнала“, написа кметът на София Йорданка Фандъкова в профила си във Facebook. Контактният център работи денонощно, като сигнали могат да се подават и на телефон 0700 17 310, добавя още тя.