Строежът на метрото към „Слатина“ започва в края на ноември
Междувременно строителството на разширението към „Левски Г“ върви в срок, коментира директорът на „Метрополитен“ инж. Стоян Братоев
Разширението на софийското метро към кв. „Слатина“ ще започне в края на ноември, заяви директорът на „Метрополитен“ инж. Стоян Братоев. Днес той, заедно с кмета на София Йорданка Фандъкова, инспектираха строителството на метростанция по другото продължение на подземната железница към кв. „Левски Г“.
Продължението на третия метродиаметър към „Слатина“ ще включва 6 метростанции с обща дължина 6 километра.
Припомняме, че строителството трябваше да започне преди няколко месеца, но жалби срещу проекта забавиха старта му. Жители не бяха доволни от разположението на спирките.
Строителната площадка за разширението към „Слатина“ бе открита на 24 октомври, но в края на ноември започва същинската работа“, съобщи Братоев, цитиран от БТА.
Тунелната машина ще тръгне от бул. „Цариградско шосе“. През следващата седмица започват подготвителните дейности, които включват нова организация на движение по локалното платно на „Цариградско шосе“. Предвижда се да има обход за градския транспорт, допълни Братоев.
По думите му срокът на договорите вече тече, а финансирането е осигурено от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“.
Фирмите изпълнители бяха избрани през юни 2022 г., а обществената поръчка бе разделена в 5 позиции. Освен проектирането и строителството на новите метростанции, поръчката включваше пробиването на тунел и въвеждането на системи за контрол и управление на влаковото движение.
Подписването на контрактите започва в началото на годината. Изпълнители на първите 4 станции – от центъра до бул. „Шипченски проход“ – са две обединения около „Трейс груп холд“, които ще получат около 168.3 млн. лв. без ДДС и ще имат срок от 4 години да построят метростанциите.
Други две станции ще се строят от обединение около „Джи Пи Груп“, като стойността на договора е 111.9 млн. лв. Контрактът бе подписан в края на май месец, тъй като първоначално избраният изпълнител бе сменен.
Пробиването на 5.3 км тунели ще се извършва от ДЗЗД „ДВУ 21“, в което участват "Ултрастрой" ЕООД, "Доуш Иншаат Ве Тиджарет" АД и "Виа Конструкт Груп" ЕООД срещу над 189.8 млн. лв. без ДДС.
Продължението към „Левски Г“
Строителството на разширението от „Хаджи Димитър“ към „Левски Г“ върви в срок, като вече са извършени около 38% от дейностите. По него се строят три метростанции. Кметът Фандъкова коментира, че строителството се очаква да приключи през лятото на 2025 г.
Една от инспектираните метростанции при „Герена“ е ъс специална архитектура, свързана с футболния отбор Левски.
Столичният кмет определи метрото като най-важният проект за града, който променя средата и осигурява намаляване на трафика, и на вредните емисии във въздуха. Тя изрази надежда, че и за тези които идват след нея метрото ще бъде ключовият проект за града.