Термопомпите са хит на европейския пазар
Германската компания Bosch ще инвестира повече от 1 милиард евро в модерни, задвижвани от електричество отоплителни системи
Европейският пазар на термопомпи нарасна с над 1/3 миналата година, с рекордните 3 милиона продадени единици през 2022 г., след като правителствената подкрепа и растящите цени на изкопаемите горива засилиха навлизането на технологията, според Европейската асоциация за термопомпи. Политиците на Европейския съюз залагат на термопомпите за намаляване на емисиите на CO2 и зависимостта от внос на изкопаеми горива.
Това отчасти е реакция на енергийната криза в цяла Европа, увеличаваща спешността да се намери алтернатива на котлите с изкопаеми горива, както и целите на правителството за декарбонизация и населението, което все повече осъзнава тяхното въздействие върху околната среда. Според скорошно проучване на Международната агенция по енергетика (IEA), термопомпите могат да намалят емисиите на CO2 с половин милиард тона до 2030 г., тъй като заменят котлите на изкопаеми горива.
Пазарът на термопомпи в Германия е нараснал с 53% през 2022 г., съобщи германската асоциация за термопомпи BWP през януари. BWP призова германското правителство бързо да приложи нов регламент, според който от 2024 г. всяка нова отоплителна система, инсталирана в Германия, ще работи с поне 65% възобновяеми енергийни източници.
Полша също е сред най-бързо развиващите се пазари на термопомпи в Европа през последните три години, процес, ускорен допълнително от войната в Украйна. Освен това сега се превръща в основен производствен център за устройства.
Bosch инвестира милиарди в термопомпи
Технологичната група Bosch разширява завода си за производство на термопомпи в Европа в Полша. Около 255 милиона евро ще се инвестират в нов производствен обект в село Добромиерж близо до Вроцлав до края на 2027 г.
Малкият град близо до границата с Германия е в икономическа зона, която предлага финансови стимули за създаване на производствени мощности. Началото на производството е планирано за началото на 2025/26 година. До 2027 г. трябва да бъдат създадени около 500 нови работни места, обясни Bosch. До края на десетилетието са планирани инвестиции от над 1 милиард евро в бизнеса с модерни, задвижвани от електричество отоплителни системи.
Като цяло германската индустриална група Bosch вижда големи възможности за растеж през следващите години в електрификацията на автомобили и отоплителните системи. Преобразуването на енергийни системи в световен мащаб за опазване на климата осигурява бизнес потенциал, обясни директорът на Bosch Стефан Хартунг.
С оглед на енергийния преход за защита на климата, термопомпите се считат за бизнес със силен растеж в Полша. В Германия също процъфтява бизнесът с алтернативата на вредното за климата отопление с петрол или газ. Търсенето на термопомпи е толкова голямо, че европейският пазар ще нарасне с 20% тази година, а продажбите на Bosch ще се увеличат повече от два пъти. Темпът на растеж няма да се забави през следващите години. Bosch възнамерява да инвестира повече от 1 милиард евро в производство в Европа до края на десетилетието, включително нов завод в Полша.
Продажбите на термопомпи на Bosch са нараснали с 54% миналата година. Компанията очаква годишен ръст от 20% в Европейския съюз и иска да расте по-бързо от пазара, потвърди Bosch.
Новият завод в Полша и нашите съществуващи заводи в Европа ще помогнат за постигането на тези цели за растеж“, казва Ян Брокман, ръководител на отдела за строителни технологии на Bosch Home Comfort Group.
Bosch пренстройва своя бизнес с доставки за автомобили
Преди дни стана ясно, че основният бизнес за доставки на автомобилен софтуер, в който групата е лидер на световния пазар, ще бъде преименуван на Bosch Mobility от сегашното име Mobility Solutions и ще бъде реорганизиран през следващата година. По този начин все по-важната гама от софтуера за превозни средства трябва да бъде по-тясно свързана с традиционните доставки на части и системи.
Отделението ще има свой собствен екип, ръководен от Маркус Хайн.
Софтуерът не само променя начина, по който използваме и възприемаме автомобилите в бъдеще. Той променя и начина, по който се разработват автомобилите“, каза Хайн. Като софтуерен дом на мобилността Bosch отключва по-нататъшен растеж. Автомобилната индустрия увеличава разработката на софтуер и нейният дял в разработката ще бъде 30% до края на десетилетието.
Bosch очаква броят на софтуерните приложения в автомобилите да се утрои.
Очаква се до 2029 г. автомобилният доставчик да увеличи годишните си продажби с около 6% до над 80 милиарда евро. Миналата година, въпреки липсата на чипове и бавното производство на автомобили, продажбите нараснаха с 20% до 52.6 милиарда евро.