Toblerone променя логото си – вече не е достатъчно швейцарски
Планинският връх Матерхорн ще бъде премахнат от емблематичните триъгълни шоколадови блокчета
Изображението на планинския връх Матерхорн скоро ще изчезне от опаковките на емблематичните шоколадови блокчета Toblerone. Причината за това е, че американският собственик на марката премества част от производството си извън Швейцария, пише Bloomberg.
Вестник Aargauer Zeitung съобщи, че Mondelez International Inc., която произвежда триъгълното лакомство, променя дизайна на планината, изобразена върху картонената опаковка, за да не нарушава швейцарския закон.
Шоколадът е създаден преди повече от сто години – през 1908 г. А връх Матерхорн е на опаковката от 1970-та година.
Mondelez разкри миналата година, че планира да премести част от производството на Toblerone в словашката столица Братислава. Компанията променя дизайна на опаковката, за да изобрази по-обща планина, а не известния Матерхорн, съобщава вестникът.
Редизайнът на опаковката въвежда модернизирано и рационализирано планинско лого, което е в съответствие с геометричната и триъгълна естетика“, каза говорител на Mondelez пред Aargauer Zeitung.
На опаковката на Toblerone вече ще пише „създаден в Швейцария“, а не „от Швейцария“.
Съгласно Закона за Швейцария, приет през 2017 г., национални символи и швейцарски кръстове не са разрешени върху опаковките на продукти, които не отговарят на критериите за Швейцария.
Законът постановява, че храните, използващи швейцарски национални символи или твърдящи, че са „произведени в Швейцария“, трябва да съдържат най-малко 80% от суровините за продукта, идващи от Швейцария и 100% за млякото и млечните продукти. Основната работа за производството на произведен в Швейцария продукт също трябва да се извърши в Швейцария. Изключения се правят за суровини, които не се намират в Швейцария, като какао.