Топ приложенията за второто тримесечие на 2017 г. (графики)
Между април и юни потребителите са похарчили близо $ 2.5 млрд за мобилни приложения
~ 2 мин.
Приходите от покупки и абонаменти за мобилни приложения, различни от игри, са нараснали с 56% през второто тримесечие на 2017 г. спрямо същият период на миналата година, сочат данните на Sensor Tower Store Intelligence. Големият печеливш е Netflix, чиято мобилна апликация е генерирала най-голямата брутна печалба в света за трето поредно тримесечие в App Store и Google Play.
Общият размер на разходите на потребителите за приложения, които не са свързани с игрите, и които са направени в App Store и Google Play през тримесечието април-юни, възлиза на приблизително 2.43 млрд. долара. Това е ръст от 56 на сто спрямо същия период на миналата година, когато са били похарчени общо 1.56 млрд. долара.
От графиката личи, че приходите на App Store на Apple са нараснали с 52% от 1.3 млрд. долара до 1.9 млрд. долара. И през второто тримесечие обаче Google Play значително изпреварва конкурентната платформа, отбелязвайки 72-процентен ръст на приходите на годишна база.
В глобален мащаб, изтеглянията на приложения, различни от игри, възлизат на 13.2 милиарда за тримесечието, което представлява увеличение от 12% на годишна база. Свалянията от App Store са нараснали с 3%, а тези от Google Play с 18%.
Както и през предходното, така и през второто тримесечие най-тегленото приложение в световен мащаб е WhatsApp, собственост на Facebook. В портфолиото на най-голямата социална мрежа са общо 4 от 5-те най-популярни приложения като цяло, сред които са още мобилната версия на самата платформа, чат приложението Messenger и Instagram.
Що се отнася до приходите, Netflix е приложение номер едно по този показател в световен мащаб. Данните сочат, че през второто тримесечие общите приходи на лидера в стрийминга на видео, генерирани от App Store и Google Play, са нараснали с около 233% от 46 млн. до 153 млн. долара.