Тръмп наложи огромни вносни мита за перални и слънчеви панели
Тарифите ще достигат до 50% и са насочени срещу международните конкуренти
~ 2 мин.
Американският президент Доналд Тръмп вдигна рязко вносните тарифи на пералните машини и соларните панели. Това е първият път, откакто държавният глава е на поста, в който използва възможността за търговски ограничения, предоставена в някои закони.
„Решенията следват констатациите на Комисията за международна търговия на САЩ, че двата внасяни продукта „са причина за сериозна вреда върху местните производители“, заяви американският търговски представител на Робърт Лайтхизер в изявление.
Тарифите за пералните обаче надминават най-тежките препоръки на членовете на Комисията, докато при слънчевите панели са по-ниски от очакваните от местните производители.
Тръмп въвежда 20% такса на първите 1.2 млн. перални внесени през първата година и 50% тарифа за машините над този брой. До третата година от действието на новите тарифи те ще намалеят до съответно 16% и 40%.
На вноса на соларни панели ще бъде наложена 30-процентна ставка за първата година. След това тарифите ще паднат до 15% до четвъртата година. Новите правила позволяват да бъдат внесени без допълнителна такса всяка година 2.5 гигавата несглобени слънчеви клетки.
За въвеждането на мярката може да бъде „обвинена“ Whirlpool Corp, която от годни води антидъмпингови дела срещу южнокорейските си конкуренти - Samsung Electronics и LG Electronics. сега американската компания ще има предимството да продава своите продукти по-евтино от конкурентите.
„Това решава десетилетен съдебен спор и ще доведе до създаването на нови работни места в Охайо, Кентъки, Южна Каролина и Тенеси“, заяви директорът на Whirlpool Джеф Фетиг в изявление. „Чрез прилагането на съществуващите търговски закони президентът Тръмп гарантира, че американските работници ще се състезават на равни начала със своите чуждестранни колеги“, добавя той.
Този ход наказва Samsung, който наскоро започна производството на перални машини в Южна Каролина и LG, която строи фабрика в Тенеси.
„Много сме разочаровани от това погрешно решение, което далеч надхвърля препоръчаното от Комисията", пишат в изявление LG. „Това е учебникарски начин, по който определени компании могат да използват търговските закони, за да се опитат да постигнат това, което не могат да постигнат на пазара“, добавят от там.
„Решенията следват констатациите на Комисията за международна търговия на САЩ, че двата внасяни продукта „са причина за сериозна вреда върху местните производители“, заяви американският търговски представител на Робърт Лайтхизер в изявление.
Тарифите за пералните обаче надминават най-тежките препоръки на членовете на Комисията, докато при слънчевите панели са по-ниски от очакваните от местните производители.
Тръмп въвежда 20% такса на първите 1.2 млн. перални внесени през първата година и 50% тарифа за машините над този брой. До третата година от действието на новите тарифи те ще намалеят до съответно 16% и 40%.
На вноса на соларни панели ще бъде наложена 30-процентна ставка за първата година. След това тарифите ще паднат до 15% до четвъртата година. Новите правила позволяват да бъдат внесени без допълнителна такса всяка година 2.5 гигавата несглобени слънчеви клетки.
За въвеждането на мярката може да бъде „обвинена“ Whirlpool Corp, която от годни води антидъмпингови дела срещу южнокорейските си конкуренти - Samsung Electronics и LG Electronics. сега американската компания ще има предимството да продава своите продукти по-евтино от конкурентите.
„Това решава десетилетен съдебен спор и ще доведе до създаването на нови работни места в Охайо, Кентъки, Южна Каролина и Тенеси“, заяви директорът на Whirlpool Джеф Фетиг в изявление. „Чрез прилагането на съществуващите търговски закони президентът Тръмп гарантира, че американските работници ще се състезават на равни начала със своите чуждестранни колеги“, добавя той.
Този ход наказва Samsung, който наскоро започна производството на перални машини в Южна Каролина и LG, която строи фабрика в Тенеси.
„Много сме разочаровани от това погрешно решение, което далеч надхвърля препоръчаното от Комисията", пишат в изявление LG. „Това е учебникарски начин, по който определени компании могат да използват търговските закони, за да се опитат да постигнат това, което не могат да постигнат на пазара“, добавят от там.