Цените на Lenovo ще скочат, ако САЩ повиши тарифите за китайски внос
Мрак се спуска над бляскавите прогнози за продажбите на Lenovo
~ 2 мин.
Китайската Lenovo Group, най-големият производител на компютри в света, предупреди, че ще се наложи да повиши цените на продуктите си, ако тарифите за внос в САЩ се повишат. Новината изпрати акциите на компанията с 6.5% надолу до двумесечно дъно, предава Reuters.
Предупреждението на Lenovo идва на фона на нарастващата несигурност за бизнеса около напрежението между САЩ и Китай. Търговската война между двете държави поставя под съмнение перспективите за продажба и помрачава по-ранните бляскави прогнози за тримесечните резултатите на най-големия лаптоп производител. Стабилните продажби на компютри преди това помогнаха на компанията да удвои печалбата си.
Тази седмица президентът на САЩ заяви, че ще отложи до декември новите тарифи от 10% за китайски стоки, в това число таблети, преносими компютри, телефони. Митата за настолни компютри обаче ще бъдат вдигнати от септември.
„Цените на дребно за продукти като компютри и смартфони ще се увеличат, ако САЩ повиши тарифите“, каза председателят на Lenovo Янг Юанкин в четвъртък. Той поясни, че изместването на производството от Китай, за да се избегнат американските санкции, също ще доведе до поскъпване.
Глобалният пазар на персонални компютри нарасна с 1.5% през тримесечието до юни, след като по-рано падаше две поредни тримесечия. Една от причините за ръст се крие именно в заплахата от повишаването на тарифите за внос в САЩ, което подтикна някои производители предварително да заредят пратки.
Lenovo е лидер на пазара и за периода отчете рекорден 25.1% пазарен дял. Компанията заяви, че е най-бързо растящият производител на персонални компютри сред първите пет играчи в сектора.
Приходите на Lenovo Group от персонални компютри и смарт устройства нараснаха с 12%, докато мобилната ѝ бизнес група отбеляза 9% спад в продажбите. Звеното за компютри и „умни“ джаджи генерира повече от три четвърти от общите приходи на групата, които нарасната с 5% за периода.
Нетната печалба на Lenovo Group се увеличи до 162 млн. долара през тримесечието до юни. Компанията би прогнозите на девет анализатори, чиято средна оценка бе за 154 млн. долара, сочат данните на Refinitiv. Приходите нараснаха до 12.51 млрд. долара, в съответствие с очакванията.