Туроператорите ще компенсират загубите от кризата с по-високи цени
Това стана ясно от думите на д-р Даниела Стоева, председател на УС на АБТТА
За бизнес, който е напълно спрял, като туроператорската дейност, който има само разходи и най-вероятно тази ситуация ще продължи още няколко месеца, едва ли има държавна мярка, която да работи напълно. Затова от бранша трябва да внимават какви цени предлагат на клиентите си и по-скоро да се стремят към „добавяне на стойност“, отколкото към прекалено ниски цени с цел привличане на клиенти. Това стана ясно от думите на д-р Даниела Стоева, председател на Управителния съвет на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА), която взе участие в уебинар на тема „Мерки за подкрепа на МПС в условията на COVID-19. Какво още?“
„Туроператорите трябва да внимават в ценообразуването си, защото в началото всички ще предлагат по-ниски цени, за да привлекат повече клиенти. Това според мен обаче е "нож с две остриета" и може би не е добра практика, защото колкото повече сваляме цените, толкова по-бавно ще се възстановим. По-скоро трябва да се добави допълнителна стойност или допълнителна услуга, защото не знаем и нашият продукт колко ще се оскъпи“, каза тя.
По отношение на предпазните мерки, които се вземат в сектор „Туризъм“, Стоева е на мнение, че трябва също да се внимава, защото ако те са прекалено стриктни, това може да уплаши туристите. Тя определи настоящата криза в бранша като най-тежката в последните поне 100 години.
Конкретни мерки за работа на заведенията на открито, както и за работата на хотелите, има едва от преди няколко дни. От бранша смятат, че те са полезни, но не и навременни. „Указанията за хотелите се появиха едва вчера, ние сами трябваше да мислим и да пишем вътрешни правилници за това как да осигурим безопасност на нашите служители. Ние трябва да се справяме буквално на крак и в процес на работа да се справяме със ситуацията. Да, сега вече е лесно да се работи с по ясно разписани правила, но преди дни не беше така. Имаше проверки, а ясни правила, не“, каза Маргарита Крумова, собственик на хотел в Стара Загора и член на Българската хотелска и ресторантьорска организация (БХРА).
„Ние постоянно си изготвяхме вътрешни правила и правилници, защото в началните седмици на пандемията никой не даваше указания, но пък идваха на проверки. Бяхме взели мерки, които се оказаха излишни, а това струва пари. Всички нови изисквания ще костват пари на бизнеса“, каза още тя.