Twitter пуска нови функции, но платени
Социалната мрежа иска да разнообрази източниците си на приходи, които сега са основно от реклама
Twitter Inc. обяви, че стартира Twitter Blue – първата абонаментна услуга на компанията, предназначена за потребителите, готови да плащат месечна такса за ексклузивни функции. Това е първият опит на компанията да въведе абонаментен бизнес модел и може да разнообрази потоците от приходи на микроблогинг платформата, пише CNBC. Според финансовия отчет за първото тримесечие рекламите представляват над 86% от приходите на Twitter.
Услугата се предлага за потребители в Канада и Австралия, съответно за $3.49 и $4.59 в местни валути на месец. Компанията не съобщи кога Twitter Blue ще стане достъпен за потребители в САЩ.
Социалната мрежа си постави цели по-рано тази година да ускори скоростта, с която пуска нови продукти. Надява се да достигне 315 милиона активни потребители ежедневно до края на 2023 г. и да удвои годишните си приходи до 7.5 млрд. долара.
Потребителите на Twitter Blue ще получат възможност за отмяна на туит, като ще им бъде позволено да настроят персонализиран таймер до 30 секунди, за да си върнат думите, ако трябва да бъде поправен съответният пост. Функцията не е съвсем бутон за редактиране – функция, която често се иска от потребителите, но ще позволи на абонатите да визуализират как изглеждат техните туитове и да ги коригират, преди да бъдат публикувани.
Други характеристики на новата функция:
- Папки с отметки, така че потребителите да могат да организират туитовете, които запазват;
- Режим на четене, който улеснява четенето на дълги „следи“;
- Опцията за персонализиране на иконите на приложението Twitter;
- Достъп до цветни теми за приложението Twitter;
- Специализирана поддръжка на клиенти.