Uber със 160 млн. загуби за първото полугодие на 2014 г.
Фирмата предлага услугите си в 58 страни и 323 града по целия свят
За първото полугодие на 2014 г. компанията прави оперативна загуба от над 160 милиона долара, според публикация на “Gawker”. Почти три пъти повече са отчетените загуби на фирмата в сравнение с 2013 г., когато Uber губят 56.5 милиона долара.
Тези загуби едва ли са изненада за стартъп, който се разраства в световен мащаб и чиято оценка достигна 1 млрд. долара, коментира "Маркетуоч".
"Когато виждате компании с толкова пари и разрастващи се толкова бързо, няма нужда да ви казвам, че те не са печеливши", обясни Макс Уолф, икономист от "Manhattan Venture Partners".
Говорител на компанията отговори: "Шок. Ужас. Юбер е на загуба. Това едва ли е новина. Това е просто бизнес, ти увеличаваш капитала си, инвестираш пари с надежда да растеж, правиш печалба и това генерира възвръщаемост за инвеститорите."
"Gawker" публикува снимка на документите, удостоверяващи, че нетните загуби на компанията през 2013 г. са в размер на 56,5 млн.долара. Неодитираните приходи на "Юбер" през периода са в размер на 104 млн. долара и 103 млн. долара през първото полугодие на 2014 г.
Много стартиращи компании работят на загуба, поради необходимостта да растат бързо. А "Юбер" прави разходи заради целта си да се разшири в световен мащаб", заяви говорителят на компанията, добавяйки, че загубите са очаквани предвид нелеката бизнес среда.
Понастоящем "Юбер" предлага услугите си в 58 страни и 323 града по целия свят. Компанията демонстрира агресивен растеж в Китай, където отделя 1 млрд. долара за развитие през 2015 г.