Unilever очаква още половин година слабо потребление
Компанията прогнозира възстановяване едва през втората част на 2021 и 2022 г.
Производителят на потребителски стоки Unilever Plc очаква потреблението да остане ниско през първата половина на тази година, макар бизнесът в Източна Азия да се стабилизира, а пазарите в Африка и Латинска Америка да показват устойчивост. Това обяви главният изпълнителен директор на компанията Алън Джоуп в интервю по време на конференцията Reuters Next.
„Все още смятаме, че първата половина на тази година ще бъде период на потиснато потребление ... като това ще започне да се променя през втората половина и след това през следващата година“, заяви Джоуп.
Производителят на сапун Dove, майонеза Hellmann и шампоан Tresemme намали през април целта си за годишния ръст на продажбите, а Джоуп сега заявява, че все още е предпазлив да прави каквито и да било прогнози за бъдещето на бизнеса поради устойчивостта на пандемията от COVID-19.
Въпреки това той смята, че компанията ще расте на все повече пазари и не очаква никакви удари по маржове на печалбата в близко бъдеще. „Не очакваме големи неуспехи в перспективата за маржа на печалбата, но не искам да влизам в игра с числа, докато нещата в глобален мащаб се стабилизират малко“, каза той.
Пандемията стимулира продажбите на пакетирани храни за компании като Unilever, Nestle и Kraft Heinz, въпреки че Unilever получи удар от рязкото намаляване на обема храни, сервирани на обществени места, като плажове и ресторанти.
Джоуп каза, че бизнесът се нормализира в Източна Азия, особено в Сингапур и Китай, и че въпреки нарастващите случаи в Африка и Латинска Америка, показват силна устойчивост на потреблението. Той добави, че компанията продължава да се фокусира върху преструктурирането на портфолиото си. „Може да има премахване на малки марки в областта на красотата и личните грижи, но те ще имат минимално въздействие“, добави той.