Лондон разследва Facebook и Google за монопол на рекламния пазар
Регулаторът ще проучва дали практиките им за събиране и споделяне на лични данни не изкривяват пазара
~ 1 мин.
Британският регулатор по конкуренцията стартира разследване срещу технологичните гиганти заради съмнения, че злоупотребяват с пазарната си мощ, когато споделят лични данни на потребителите между различни социални платформи, съобщават световните медии. Органът ще обмисля дали да не ограничи безпрепятствения към момента обмен на информация за аудиторията между различните си приложения и услуги на компаниите.
Разследването стартира в отговор на нарастващите опасения за концентрация на пазарна мощ в ръцете на единични играчи като Google и Facebook. Тревогата е, че установените от тях практики вредят на конкуренцията, „като създават бариери пред новите участници“.
Британският регулатор насочва вниманието към това, че практиките по събиране и използване на лични данни, от Facebook и Google например, може да улесни тези компании да привличат по-лесно рекламодатели.
Органът заяви, че вече проучва начина, по който онлайн платформите събират информация за клиентите, както и дали потребителите са в състояние да контролират използването на собствените им данни от корпорациите. Разследването цели да разбере и дали тези практики на гигантите „изкривяват“ пазара.
Стратегията за конкуренцията на добре организираната дигитален пазар на органа на конкуренцията има за цел да приведе политиката на конкуренция в Обединеното кралство в съответствие с бързо променящия се и все по-мощен технологичен сектор. Внимание ще се обърне и на влиянието на фалшивите новини.
Британският регулатор напоследък демонстрира желание да опази потребителите от потенциалните вреди от влиянието на технологиите. Неотдавна органът проучва сайтове за онлайн резервация на хотели и това как социалните мрежи влияят върху пейзажа.