Втори уеб браузър внедрява ChatGPT
Фурорът на чатбота на OpenAI отключи луда AI надпревара между технологичните компании по света
Нишовият уеб браузър Opera планира да интегрира ChatGPT в своите продукти, съобщи компанията майка Kunlun Tech. Не бяха съобщени подробности за сроковете, нито дали функциите ще бъдат достъпни във всички продукти – десктоп и мобилни браузъри за iOS и Android.
Новината идва, след като Microsoft и Google тази седмица вече обявиха плановете си да включат технология за чатботове с изкуствен интелект в собствените си търсачки. ChatGPT, разработена от подкрепяната от Microsoft OpenAI, набра голяма популярност след стартирането си в края на ноември.
Според данни на Statcounter за януари браузърът Chrome на Google има най-голям пазарен дял в световен мащаб – 65.4%, докато Edge на Microsoft държи дял от 4.5%.
Opera се нарежда на шесто място на световния пазар на браузъри с дял от 2.4%, сочат данните.
Базираната в Норвегия Opera, която управлява и браузър, специализиран за игри, има средно 321 млн. активни месечни потребители към третото тримесечие. Компанията заяви, че бизнесът ѝ с геймърски браузъри е помогнал за увеличаване на приходите през третото тримесечие – за 28% ръст на годишна база до 85.3 млн. долара.
Компанията майка Kunlun Tech е базирана в Пекин и е регистрирана на фондовата борса в Шънджън. През декември компанията обяви, че работата ѝ в областта на редица генерирани от изкуствен интелект материали, като музика и изображения, ще бъде направена с отворен код.
Досега акциите на Kunlun Tech са нараснали с повече от 40% за годината. Книжата на Opera, листвани на Nasdaq, са се повишили с малко над 10% за същия период.
Луда AI надпревара
Много компании побързаха да обявят работата си по продукти, подобни на ChatGPT.
Китайският технологичен гигант Baidu заяви тази седмица, че вероятно ще завърши вътрешните тестове на собствения си чатбот с изкуствен интелект през март, преди да направи продукта публично достъпен.
Alibaba също работи по конкурент на ChatGPT, но не съобщава срокове за пускане.
Не е ясно как тези нови AI функции ще се конкурират с възможностите на ChatGPT. Акциите на Alphabet, компанията майка на Google, вчера потънаха и изтриха 100 млрд. долара от капитализацията на гиганта, именно в отговор на гаф и слаб интерес към набързо лансирания съперник Bard.
Що се отнася конкретно до мобилно търсене, Google държи огромен 96.5% дял от световния пазар, докато Baidu е на второ място с 0.7% дял, според Statcounter.