WhatsApp отлага старта на новите правила за ползване
За да даде време на потребителите да ги разберат
WhatsApp реши да забави актуализирането на политиките си за поверителност до 15 май. Новината идва след острите критики и опасения около споделянето на лични данни за потребителите на приложението с компанията майка Facebook.
Миналия месец WhatsApp започна да уведомява за актуализация, според която хората следва да се съгласят с новите условията за ползване, ако искат да продължат да използват приложението след 8 февруари. Един аспект от политиките обаче предизвика загриженост – споделянето на данни с гиганта Facebook, чийто принципи в тази сфера са силно компрометирани.
Притесненията накараха много хора да преминат към конкурентни приложения като Signal и Telegram, които привлякоха рекорден интерес.
От WhatsApp обаче определят истерията като резултат от объркване. „Имаше много дезинформация, предизвикваща безпокойство и искаме да помогнем на всички да разберат нашите принципи и фактите“, казват от компанията в публикация в блога си по повод отлагането. А неговата цел е да даде на хората повече време да се запознаят с промените.
В политиките за поверителност на WhatsApp се казва, че събраната информация за потребителя може да бъде споделена с Facebook, каквато опция имаше и досега. Целта на това е „да помогне да работи, предоставя, подобрява, разбира, персонализира, поддържа и предлага на пазара нашите услуги и техните предложения“.
В блога си компанията подчертава, че предлага криптиране от край до край, което означава, че нито тя, нито Facebook могат да виждат съдържанието на личните съобщения на потребителите. Не се води отчет и за това кой на кого се обажда и изпраща съобщения. От WhatsApp също настояват, че не виждат местоположението на човека и че не споделят контактите му с компанията майка.
С тези (новите) актуализации нищо от това не се променя“, изтъкват от WhatsApp.
Вместо това става дума за бизнес инструменти и осигуряване на допълнителна прозрачност за това „как събираме и използваме данни“. Facebook пуска бизнес инструменти в WhatsApp през последната година, като същевременно се опитва да свърже инфраструктурата за електронна търговия между различните си приложения.
„Въпреки че днес не всеки пазарува в WhatsApp, ние смятаме, че повече хора ще изберат да го направят в бъдеще и е важно да са наясно с тези услуги. Тази актуализация не разширяват способността ни да споделяме данни с Facebook “, добавят от екипа на чат приложението.