Япония забрани на Uber да използва модела си
Според властите, само коли с лиценз за такси могат да возят пътници срещу заплащане
Японското министерство на транспорта забрани на Uber Technologies да практикува пилотната си програма за споделено пътуване в южния град Фукуока, добавяйки към регулаторните пречки, които иновативната компания среща по цял свят, пише Bloomberg.
Според Uber, механизмът отговаря на закона, тъй като пътниците не правят плащания към водачите, но от министерството са категорични, че всеки, който получава възнаграждение за превоз на пътници, трябва да има лиценз за такси. От компанията обявиха, че ще ревизират услугата си по начин, който да отговаря на условията и ще продължат преговорите с администрацията. Вероятно ще бъде променен моделът, по който на водачите се възстановяват направените разходи за пътуването.
За да преодолее административните спънки, Uber използва в Токио различни форми на партньорство с таксиметрови компании и такива предоставящи наем на автомобили. Дейността в японската столица е доста ограничена, основно поради огромния брой таксита – около 50 000 дневно на работа. Този брой е близо четири пъти по-голям от този в Ню Йорк.В допълнение на това, самите таксиметрови компании въведоха различни мобилни приложения, подобряващи услугите им и копиращи донякъде модела на Uber.
Фукуока бе първия град в страната, където стартира оригиналната услуга за споделено пътуване. Целта бе да се събере необходимата информация за транспортните нужди на населението, която да бъде използвана по-късно в експанзията на мрежата в Япония.
Заповедта е пореден удар за Uber, чиито услуги срещат сериозната съпротива на държавни и общински органи от Париж до Сеул. Наскоро българският министър на транспорта Ивайло Московски също изказа мнение, че дейността на мрежата в страната не съответства на родното законодателство.