За първи път в историята стойността на марка надхвърли $1 трилион
В топ 10 пък пък дебютира Nvidia, чиято оценка скочи почти три пъти за година
За първи път в историята пазарната стойност на марка надхвърли 1 трилион долара. Без изненада, това е брандът Apple, чиято цена скочи с 15% спрямо миналата година. Същевременно стойността на производителя на чипове Nvidia се е увеличила почти три пъти, показва глобална класация на BrandZ на Kantar.
Производителят на iPhone запази короната си на най-ценна марка в света за трета поредна година през 2024 г., следван от Google, оценен на 753 млрд. Долара, и Microsoft, оценен на 713 млрд. Долара.
Apple постоянно успява да предлага продукти, услуги и послания, които намират отклик сред потребителите, създавайки силни фенове на марката“, каза Варун Мишра, анализатор от Counterpoint, цитиран от Reuters.
По-рано тази седмица Apple представи нови функции с изкуствен интелект, които се очаква да обърнат тенденцията и да съживят търсенето на iPhone. Спадът в продажбите на най-продавания продукт на компанията се свързва с нестабилните потребителски разходи и възраждащите се конкуренти в сектора.
С пазарна капитализация от 3.18 трлн. долара Apple изпреварва мощната компания за чипове с изкуствен интелект Nvidia с 2.97 трлн. долара.
Повлияна от вълната на ентусиазма около изкуствения интелект и бума в търсенето на чипове, Nvidia за първи път влезе в списъка на Kantar с 10-те най-ценни марки в света.
Нейните GPU чипове са новото злато и петрол в технологичния свят“, посочва Дан Айвс, анализатор в Wedbush Securities.
Стойността на марката е нараснала до над 200 млрд. долара в сравнение с предходната година, което прави Nvidia шестата най-ценна марка, твърди Kantar.
„Това, което наистина отличава Nvidia, е вярата, която инвеститорите на дребно и институционалните инвеститори имат в централното място на компанията“ в революционния наратив за разрушителните технологии, обясняват от консултантската компания.