Започна модернизирането на жп линията София–Елин Пелин
Проектът трябва да бъде готов до края на 2020 г.
~ 2 мин.
Започна модернизирането на 23-километровата отсечка от железопътната линия София–Елин Пелин. Първа копка на проекта, финансиран с европейски средства, направиха зам.-министърът на транспорта Велик Занчев и Красимир Папукчийски –
директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура“.
Общата стойност на проекта е над 130 млн. лв., като 85% от тях са по Механизма за свързана Европа. Модернизирането на участъка е първият от четири транспортни проекта, одобрени още през 2015 г. по този механизъм.
„До края на 2020 г. трябва да приключи модернизацията на 23-километровата жп линия между София и Елин Пелин“, коментира Занчев. По негови думи с ремонта на линията ще се гарантира най-високо ниво на сигурност, както и намаляване на времето за пътуване на хората.
Пътническите влакове ще могат да развиват скорост от 160 км в час, а товарните – 120 км в час. Линията от София до Елин Пелин е част от железопътен коридор, който е най-пряката връзка между Западна Европа и Близкия Изток. Договорът за проектиране и изпълнение на проекта бе подписан през ноември 2016 г., а срокът за изпълнение - 4 години.
„Проектът предвижда модернизация на железопътното трасе, изграждане на нови системи за сигнализацията и телекомуникации, както и обновяване на контактната мрежа в целия участък“, обясни Велик Занчев.
Модернизирането на тази линия, както и на отсечката Елин Пелин-Костенец, са двата най-мащабни жп проекта в страната през последните години, а с тяхното завършване ще бъде готова и първата жп магистрала у нас - от българо-сръбската граница до Свиленград и българо-турската граница.
По отношение на закупуването на нов подвижен състав зам.-министърът уточни, че след доставката на новите влакове и модернизацията на инфраструктурата, българската железница ще достигне средноевропейско ниво. Той обясни, че се очаква до месец и половина да бъде обявена обществената поръчка, а до края на мандата на правителството - да бъдат доставени и новите влакове.
Общата стойност на проекта е над 130 млн. лв., като 85% от тях са по Механизма за свързана Европа. Модернизирането на участъка е първият от четири транспортни проекта, одобрени още през 2015 г. по този механизъм.
„До края на 2020 г. трябва да приключи модернизацията на 23-километровата жп линия между София и Елин Пелин“, коментира Занчев. По негови думи с ремонта на линията ще се гарантира най-високо ниво на сигурност, както и намаляване на времето за пътуване на хората.
Пътническите влакове ще могат да развиват скорост от 160 км в час, а товарните – 120 км в час. Линията от София до Елин Пелин е част от железопътен коридор, който е най-пряката връзка между Западна Европа и Близкия Изток. Договорът за проектиране и изпълнение на проекта бе подписан през ноември 2016 г., а срокът за изпълнение - 4 години.
„Проектът предвижда модернизация на железопътното трасе, изграждане на нови системи за сигнализацията и телекомуникации, както и обновяване на контактната мрежа в целия участък“, обясни Велик Занчев.
Модернизирането на тази линия, както и на отсечката Елин Пелин-Костенец, са двата най-мащабни жп проекта в страната през последните години, а с тяхното завършване ще бъде готова и първата жп магистрала у нас - от българо-сръбската граница до Свиленград и българо-турската граница.
По отношение на закупуването на нов подвижен състав зам.-министърът уточни, че след доставката на новите влакове и модернизацията на инфраструктурата, българската железница ще достигне средноевропейско ниво. Той обясни, че се очаква до месец и половина да бъде обявена обществената поръчка, а до края на мандата на правителството - да бъдат доставени и новите влакове.