Завършването на първия лот от магистрала „Хемус“ се отлага
АПИ готви ремонт на третокласен път в областите Плевен и Ловеч, който ще поеме тежкия трафик след пускането на лота
Строящият се първи лот от магистрала „Хемус“ – между „Боаза“ и п.в. „Дерманци“ – ще бъде завършен „до началото на 2025 г.“. Поне такива са очакванията на Агенция „Пътна инфраструктура“. Всъщност 15.4-километровата отсечка трябваше да бъде готова до края на тази година. За момента не е ясно какво налага отлагането.
Очаква се до началото на 2025 г. 15-километровият участък от автомагистралата – от Боаза до пресичането с път III-307 Луковит – Угърчин, включително п. в. „Дерманци", да бъде завършен и въведен в експлоатация“, казват от АПИ.
Припомняме, че служебният регионален министър Виолета Коритарова коментира през юли, че въпросната отсечка трябва да бъде завършена до края на 2024 г. През последните месеци напредъкът тъпчеше на 68%, въпреки че въпросният лот, заедно със следващите два лота – между п.в. „Дерманци“ и п.в. „Плевен“ – бяха индексирани с 38 млн. лв. Коритарова очаква завършването им едва през 2026 г.
Тежък трафик в областите Плевен и Ловеч
От прессъобщението на АПИ става ясно, че след пускането на лота целият тежкотоварен трафик ще преминава около областите Плевен и Ловеч. Именно заради това от Пътната агенция готвят ремонт на 62 км от третокласния път Плевен – Садовец – Дерманци – Гложене. На практика това се налага, тъй като следващите два лота не са завършени и целият трафик ще трябва да се пренасочва по въпросния третокласен път, за да се включи отново в главния път в посока Велико Търново и Русе.
Ще се ремонтират 25 километра на територията на област Плевен – между Крушовица и Садовец, както и малко над 37 километра в област Ловеч – отсечката между Ъглен, Дерманци, Торос и Гложене.
Проектът предвижда ремонт на трасето и оразмеряването му за тежко и много тежко движение“, посочват от АПИ.
Ремонтът на третокласния път ще се изпълнява без спиране на движението, като автомобилите ще преминават в лентата, в която не се извършват строително-монтажни дейности. Това обичайно е предпоставка за задръствания. Шофьорите ще трябва обаче да се въоръжат с търпение до април 2025 г., когато е планирано дейностите да приключат.
Строителните работи ще се изпълняват по програмата за текущ ремонт и поддържане на републиканската пътна мрежа и са възложени на дружества в областите Плевен и Ловеч, с които АПИ сключи договори за пътна поддръжка след множество обжалвания и драми.
Допълват, че с ремонта на третокласния път ще се осигури преминаването на тежкотоварния трафик край Плевен до изграждането на връзката между „Хемус“ и първокласния път Русе – Велико Търново.
По третокласната отсечка и по първокласния път ще преминава целият тежкотоварен трафик до изграждането на новото трасе на АМ „Хемус" от Боаза до връзката с пътя Русе - Велико Търново.“
За да не се затруднява трафикът в град Плевен се предвижда да бъде ограничено движението на тежкотоварни камиони в участъка от пътен възел „Дерманци" до второкласния път Плевен – Ловеч. Целта е намаляване на предпоставките за пътни инциденти, увеличаване и усложняване на трафика в град Плевен, казват още от АПИ.