Платените абонати на Spotify достигат 40% до три месеца
За 3 години услугата е привлякла нови 100 млн. активни потребители
Популярната стрийминг услуга за музика Spotify обяви, че платформата ѝ вече има има над 140 милиона активни месечни потребители. Това представлява ръст от 40% спрямо година по-рано, когато броят им бе точно 100 милиона.
От тях към месец март близо 50 милиона са били потребителите, които са преминали към платената версия на услугата. При същите темпове на растеж след три месеца се очаква, че платформата може да се похвали с около 55 милиона месечни абонамента.
Изчисленията сочат, че сегашните около 50 милиона абонамента представляват малко под 36% от всички 140 активни потребители. Ако те се увеличат до 55 милиона души, това означава, че процентният им дял ще се равнява на близо 40 на сто.
При всички положения и двете цифри са по-високи от 31.5% платени абонати през 2015 г., което идва да покаже, че все повече хора се решават да инвестират месечна такса, за да получат по-качествено и лишено от реклами музикално изживяване в Spotify.
Междувременно компанията обяви, че приходите ѝ от реклама са нараснали над 50 на сто през 2016 г. , което според изчисленията на MBW се равнява на сумата от 294 млн. евро. През 2015 г.
този ръст бе още по-забележителен, тъй като тогава рекламата нарасна с 98% на годишна база, достигайки 195.8 млн. евро.
Скокът от 40 милиона нови потребители означава, че платформата е привличала средно по 3.3 милиона души месечно. Това не е далеч от двойния темп на растеж, който Spotify имаше от юни 2015 г. до 2016 г., когато добавяше около 1.8 милиона активни потребители към услугата всеки месец.
Днешните нови бяха обявени в блога на Брайън Бенедик, зам.-председател и глобален ръководител на продажбите на Spotify. "В навечерието на рекламния фестивал Cannes Lions 2017 това е особено значимо развитие, тъй като нашите партньори имат по-голяма възможност от всякога да активират потребителската база на Spotify”, коментира той, цитиран от Business Insider.