7 полезни съвета от GRANDecor как да организирате домашния офис най-добре
Пространството трябва да бъде само за работа, а дейности като готвене, хранене и почивка – да се случват извън пределите му
Все повече хора работят от вкъщи, което налага превръщането на дома в комфортно пространство не само за живеене, но и за работа. Ако и вие сте от тези хора, препоръчваме ви да обособите кът за „офис у дома“, който да използвате само по предназначение. Това ще ви помогне да сте по-концентрирани и ползотворни по време на работа, като в същото време работното място няма да нарушава домашния уют.
7 съвета от магазин за мебели GRANDecor, които ще ви помогнат да създадете перфектния домашен офис:
1. Изберете най-подходящото място за вашия домашен офис
Първата стъпка е да решите къде ще обособите вашето работно място. Идеалният вариант е в отделна стая, но малко хора имат тази възможност.
Най-често работният кът се разполага в дневната, но всяка стая, в която има тих и удобен ъгъл, е подходяща.
Избягвайте спалнята, защото тя е стая за сън и не е желателно да се разсейвате със служебни задачи, които може да доведат до тревожност и безсъние.
2. Поставете граници
След като решите къде ще разположите вашия домашен офис, е важно да го отделите от околното пространство, дори и само визуално. Това ще ви помогне да се съсредоточите в работата си, а и ще направите интериора по-функционален. Може да използвате декоративни прегради като паравани, завеси, плъзгащи врати или висок стелаж.
3. Погрижете се да е комфортно
Работата от вкъщи има своите предимства, но за да е ползотворна и за да останете в добро здраве, погрижете се за своя комфорт. Като за начало, купете си ергономичен стол. Все пак ще прекарвате на него 8 часа на ден, не правете компромис с качеството.
Осигурете си щори с възможност за регулиране на светлината и удобно бюро. Меко кресло за почивка също ще ви бъде от полза.
4. Поставете правила, които да следвате
Домашният офис трябва да бъде само за работа, а дейности като готвене, хранене и почивка, трябва да се случват извън пределите му.
Постарайте се да поддържате мястото подредено, защото това ще увеличи продуктивността ви.
Това, че работите от вкъщи не означава, че трябва да прекарате целия ден по пижама или анцуг. Ставайте навреме и се обличайте подходящо – това ще поддържа мотивацията и самочувствието ви.
5. Определете работното си време и не прекалявайте
Едно от най-трудните неща на дистанционната работа е да разпределите времето между нея, почивката и домашните задължения.
Утвърдения работен график ще ви помогне да останете концентрирани в работата си без да се разсейвате с домакински задачи и в същото време да не бъдете постоянно „на работа“.
Определете работното си време и го спазвайте. Не се изкушавайте да работите до късно вечер, тъй като умората и напрежението ще ви се отразят зле в дългосрочен план.
6. Организирайте ползотворно пространството
След като изберете ергономични и практични бюро и стол, помислете и за останалите мебели и аксесоари, за да направите пространството удобно и приятно. Етажерки и стелажи вероятно ще са ви нужни за съхранение на книги и документи.
Ако имате възможност поставете на стената табло, на което да си отбелязвате списък със задачи.
Помислете какви устройва и уреди са ви нужни – принтер, скенер, допълнителна клавиатура и предвидете място за тях.
Не забравяйте да си осигурите и настолна лампа, най-добре с възможност за регулиране посоката на светлината.
7. Работете усърдно и почивайте заслужено!
Когато работния ден приключи, не пропускайте да се погрижите за себе си и да си дадете необходимото време за почивка.
Идеи за релакс след работа:
- Правете упражнения, йога или медитация
- Вземете си топла вана
- Пуснете си любима музика
- Направете дълга разходка
- Излезете с приятел или любим човек
- Не пропускайте пълноценния сън