70% от младежите предпочитат онлайн банкиране
Консултацията в реално време с професионален банков служител също е важна
Близо 70% от младежите между 18 и 25 години са готови да заменят посещенията на банков клон с онлайн банкиране, ако това е възможно за всички услуги, които ползват. Това е един от изводите в проучване сред бъдещи банкери - студенти от Стопанска академия Д. А. Ценов и Университета за национално и световно стопанство, в рамките на проекта "Моята банка на бъдещето" на УниКредит Булбанк и социалната студентска платформа kosher.bg.
Един от най-важните критерии е качествено консултиране и гарантиране на сигурността на данните при обслужването в банка, съобщиха от УниКредит. Въпреки предпочитанията за банкиране онлайн, консултацията в реално време с професионален банков служител остава на челно място като значима за младите хора. Те биха се срещнали с банкер преди да подадат документи за кредит.
Проучването е направено от бъдещите банкери сред млади хора, основно студенти на възраст между 18 и 25 години. То не претендира за национална представителност, но е ясен пулс за нагласите и очакванията на младите към банкерите.
"Успехът е комбинация от способности, предприемчивост и късмет", каза главният изпълнителен директор на УниКредит Булбанк Левон Хампарцумян при срещата си с банкерите на бъдещето от двата студентски клуба.