АБРО подкрепи bTV в спора с "Булсатком"
Според Асоциация на българските радио- и телевизионни оператори недобросъвестното деклариране на броя абонати и подценяването на телевизионното съдържание ощетява зрителите
Асоциация на българските радио- и телевизионни оператори (АБРО) разпространи становището си по повод спора между сателитния оператор „Булсатком“ и bTV. Изброявайки няколко от "съществуващите проблеми на пазара на предоставяне на права за разпространение на телевизионни програми", асоциацията се противопостави на политиката на "Булсатком" и зае страната на телевизията.
В позицията си АБРО цитира резултати от представително количество изследване на пазарите на телевизия и интернет в България, което според тях ясно демонстрира изключително високото навлизане на услугата на кабелните и сателитните платформи за доставка на телевизионен сигнал.
Близо 80% от домакинствата в България разполагат с достъп до кабелна и/или сателитна телевизия, отчита проучването. Включването на телевизионните програми в мрежите на тези доставчици е условие за присъствието им в българските домове.
"Абонатите, с които платформените оператори разполагат, им дават изключително силна позиция в преговорите с доставчиците на аудио-визуални медийни услуги и им позволяват да диктуват икономически условия", гласи съобщението.
От АБРО считат, че недобросъвестното деклариране на броя абонати от страна на операторите и подценяването на значението на телевизионното съдържание ощетява всички страни, най-вече зрителите, които са лишени от ново, качествено и разнообразно съдържание.
Асоциацията се противопоставя и "на всяка форма на недопустима пазарна координация - включително съгласуваното предприемане на сходно търговско поведение от страна на платформени оператори, във връзка с разпространението на определени телевизионни програми". Всеки оператор следва самостоятелно и независимо да определя своето стопанско поведение, което в крайна сметка е гаранция за защита на интересите на потребителите, заявяват от АБРО, визирайки подрепата, която Българската Асоциация на Кабелните Комуникационни Оператори (БАККО) заяви към "Булсатком".
"Непрекъсната ценова война за крайните потребители между всички платформени оператори, с цел увеличаване на пазарния им дял, води до допълнителен натиск върху производителите на съдържание за формиране на по-ниска цена", се казва в становището на асоциацията.