Българската карго авиация се изнесе извън страната.
Карго Eр вози товари във Франция , други превозвачи работят в Африка
Българската авиация оцеля в кризата и дори отчита ръст и развитие. През 2012 г. се наблюдава тенденция на намаляване на броя на самолетите, които кацат на нашите летища , но пътниците са се увеличили. Авиопревозвачите са запълвали по-добре машините и така са пестили от такса кацане. Това ще рефлектира върху очакваните приходи, която се плаща за всеки долетял самолет.
Въпреки това Летище София отчита досега 9% ръст. За морските летища сезонът беше силен, въпреки терористичния акт на Летище Бургас, който сви за кратко полетите с туристи от Израел. Има леко намаление на българските чартъри с немски туристи, защото са се намесили други превозвачи.
Българската авиация се развива през 2012 въпреки кризата и стагнацията на авиобизнеса в света, заяви председателят на Асоциацията на българските авиокомпании Светослав Станулов в интервю за www.economymagazine.bg.
През 2012 г. е ремонтирана пистата на Летище Варна, Бургас има нов терминал, в София има нова кула за управление на полетите. Луфханза техник има вече не два, а 5 хангара. Няма намаление на самолетите, има качествено подобряване на флота на българските авиокомпании. Тази година в България Ер навлиза Ембайерът.
Българските карго компании са се изнесли извън страната и печелят добре. Най- голямата ни товарна авиокомпания, Карго Ер, е изцяло позиционирана във Франция и развива успешна дейност. Други наши превозвачи летят в Африка.
Българските летища отчитат ръст на каргото, главно в сферата на куриерските и пощенските пратки.
За да се стимулира българския авиопазар представители на българските авиокомпании да бъдат включвани в бизнес делегациите и преговорите на държавниците при посещението и организирането на инвестиционни форуми в други страни, поиска АБА в подготвено писмо до Министерството на транспорта, което предстои да изпрати.
Все още голям проблем остават чартърите с руски туристи, които се изпълняват само от руски компании. Руската държава е заложила в закон изискването само нейни компании да превозват руските туристи.