Лошото време в Германия свива продажбите
Само туристическите агенции са доволни заради увеличилите се полети към южни страни
Лошото време обхванало Северна Европа е последното нещо, на което са се надявали търговците на дребно, пише Reutres. Сваващите се продажби и без друго сега вече се понижават още повече. Като се прибави към това загрижеността на поптребителите по отношение на кризата с дълга в еврозоната, то ситуацията става почти драматична. Това е валидно в пълна степен за Германия, която засега се държеше "над повърхността".
Немски търговец на дребно Metro заяви, че лошото време в страната наранява търсенето в най-голямата икономика в Европа, а веригата универсални магазини Karstadt в понеделник заяви, че ще съкрати 2000 работни места.
Както и във Великобритания, където влажно лято е бреме за търговци на дребно като Marks & Spencer и JJB Sports, магазините в цяла Германия са започнали летните намаления по-рано. Универсален магазин на веригата Kaufhof, част от Metro, например, предлага до 70% намаление по редица позиции от тенис ракети и плажни топки.
От времето доволни обаче остават пътническите агнеции. Докато германските търговци на дребно се лутат какви точно отсъпки да направят, влажното лято даде тласък за пътните фирми в страната, тъй като хората се обръщат към страните с повече слънце.
Операторът Alltours обяви, че е поръчал допълнително пет чартърни самолети от Дюселдорф до Канарските острови и Майорка в отговор до търсенете от германците на оферти в псоледната минута.
"Перспективата за слънчево лято в Германия намалява," каза изпълнителен директор на Alltours Уили Верхувен във вторник. "Това е единственият начин да се обясни защо туристическите агенти са толкова заети последните няколко седмици."
Според Германската метеорологична служба повече дъжд и по-малко слънце в страната не е имало от няколко години, а перспективите това да се случи не са големи. От началото на юни, германци са видели 65% от нормалното количество дъжд и само 40% от обичайната за сезона слънчева светлина.