Московски: Критериите за продажбата на БДЖ бяха завишени
Според транспортния министър те ще бъдат занижени, но компанията няма да бъде подарявана
Критериите, които бяхме заложили за приватизацията на "БДЖ-Товарни превози" бяха сравнително високи за реалното състояние на пазара и компанията. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, в ефира на БНТ1. По неговите думи критериите ще бъдат занижени на следващия търг.
Той обаче потвърди, че няма намерение да подарява БДЖ. "Компанията има потенциал, защото държи над 70% от пазарния дял. При всички положения инвеститор с възможности би могъл да изведе компанията дългосрочно на печалба", коментира министърът.
Московски обеща също до октомври да няма увеличение при цените на билетите и превозите. "Дотогава ще бъде изготвен анализ за ефектът от вдигането на цените на тока и горивата", добави още той.
Министърът говори и за решението на финансовия министър Симеон Дянков едностранно да спре субсидията за БДЖ. "Сигурен съм, че Дянков няма да допусне компанията да не може да плаща заплати. Ако обаче парите от държавата бъдат спрени, компанията има възможност един месец да плаща заплати, след това не знам както ще се случи", коментира Московски. Според него субсидията за БДЖ се дава, тъй като компанията извършва и редица социални функции. "Субсидията се полага по закон, защото железниците извършват ред социални пътувания. Те возят до там, където частен оператор не би возил", добави той.
Московски определи като невъзможно финансовите проблеми на БДЖ да се решат за една година. "БДЖ е компания с 800 млн. евро задължения. Ако някой си мисли, че за една година може да извади компанията без външно финансиране, това е безумие. Няма какво да го компенсираме", добави той.