Пазарният дял на Apple в Китай е намалял наполовина
При продажбата на смартфони американската компания е изпреварена от Lenovo, а първа е Samsung
Пазарният дял на Apple със своя смартфон iPhone в Китай е паднал почти наполовина. Това показва проучване на IDC. Според данните на изследователската компания в момента американската компания държи едва 10% от пазара на "умни" телефони в най-многолюдната държава.
Анализаторите на IDC отдават спадът на очакването на новия модел iPhone 5 и на по-голямата конкуренция на пазара. "Samsung дори не е основната причина, а по-скоро Lenovo, които навлизат все повече на този пазар", коментират от IDC. Данните са, че пазарният дял на китайската технологична компания при смартфоните в Китай е вече 11%. Samsung държи 19%.
Други две китайски компании - ZTE и Huawei са съответно на трето и пето място.
"Няма да сме изненадани, ако балансът на силите се промени в рамките на само един месец", коментират от IDC. "Въздействието върху Apple и Samsung обаче показва колко е трудно да се задържиш на върха, особено когато има толкова голяма местна конкуренция", добавят от там.