Потъва ли гигантът Facebook
Социалната мрежа отчете загуба от 157 млн. долара за първото си тримесечие като публична компания и регистрира ново дъно при стойността на акциите си
Акциите на Facebook стигнаха до ново рекордно дъно, часове след като компанията отчете приходите си и регистрира забавяне в ръста на печалбата, съобщава Financial Times. Акциите на социалната мрежа достигнаха ниво от 26,84 долара или със спад от повече от 10 на сто за няколко дни.
"Разбира се, че сме разочаровани от това как се търгуват акциите ни, но трябва да отбележим факта, че сме същата компания, както преди”, коментира Дейвид Еберсман, главен финансов директор на Facebook.
Във първия си финансов отчет Facebook Inc. регистрира продажби в размер на 1,18 млрд. долара за тримесечието. Анализаторите очакваха от компанията ръст в приходите от 28 на сто до 1,15 млрд. долара (940 млн. евро). 84% от приходите са от рекламния бизнес. Получения от него 1 млрд. долара съответства на ръст от 28% на годишна база.
Въпреки това обаче социалната мрежа не може да се похвали с печалба. За тримесечието компанията отчита загуба от 157 млн. долара, преди всичко заради свързаните с борсовия дебют пакети с акции за служителите. Без този ефект компанията би отчела вместо загуба от 8 цента на акция печалба от 12 цента на акция.
Вчера пък акциите на разработчика на игри за социалните мрежи Zynga паднаха с 38%. Авторът на едни от най-популярните игри в социалната мрежа Facebook като Farmville или Hidden Chronicles, излезе на борсата през декември 2011 година, а цената на акциите й тогава беше 10 долара за брой. В момента книжата се търгуват за 2,69 евро на борсата в Берлин.
От Zynga обвиняват за представянето си Facebook, тъй като социалната мрежа е направила промени в платформата си, а те са в подкрепа на новите игри. Това засяга силно представянето на основните игри на компанията, коментира оперативният директор на Zynga Джон Шапърт.
Въпреки това, броят на месечните активни потребители на мрежата е нараснал до 955 млн. абоната до 30-и юни, което е плюс от 29% спрямо предната година. Всеки ден в социалната мрежа онлайн са 552 млн. абоната. През първото тримесечие на годината техният брой бе 901 млн. на месец и 526 млн. всеки ден.