Прочутият Harrods връща клиентите си с нова стратегия
Магазинът за луксозни стоки ще цели да привлче по-млади британци, както и да се освободи от зависимостта от чуждите купувачи, чиито разходи могат да бъдат повлияни от колебанията на валутните курсове
Прочутият магазин за луксозни стоки Harrods в Лондон започва нова стратегия, която цели да спечели отново вниманието на британците чрез реконструкция. По-модерният Harrods ще включва нова мода, по-достъпни цени и много свободни площи.
Магазинът цели да привлече по-млади британци, както и да се освободи от зависимостта от чуждите купувачи, чиито разходи могат да бъдат повлияни от колебанията на валутните курсове и политическата нестабилност в различните региони.
Qatar Holding, държавния инвестиционен фонд на Катар, плати 1.5 млрд. паунда (2.3 млрд. долара) за Harrods през 2010 г. През 2012 г. фондът инвестира нови 108 млн. паунда, които са над 4 пъти повече от инвестициите през 2009 г. Страната цели високи възвръщаемост на инвестициите си. Засега успява, след като продажбите на магазина скочиха с 11% до 652 млн. паунда през 2012 г.
За много британски купувачи 164-годишният луксозен магазин Harrods предизвиква мисли за една отминала епоха, когато Зигмунд Фройд, Оскар Уайлд и членовете на кралското семейството на Великобритания са го посещавали. Тогава магазинът въвежда и първите ескалатори на Острова. "Дори не мисля за Harrods. Магазинът е за туристите, а не за местните жители", казва Лонг, 68-годишна пенсионирана бизнесдама, която предпочита да купува бижутата и дрехите си от конкуренти като Selfridges. Именно това е и основната причина за новата стратегия, смятат анализатори.
Harrods, чийто първи магазин отваря врати през 1849 г., бе закупена от родения в Египет Мохамед Ал-Файед през 1985 г. Той обаче продаде магазина на Qatar Holding, тъй като попечителите на пенсионния фонд спряха дивидентите му от бизнеса, който е негово притежание вече повече от 26 години.