Таблетите с Android набират скорост
Пазарът на устройствата се повишава с 49.5% до 27.8 млн. продадени таблета през третото тримесечие на 2012 г.
Таблети с Android набират скорост през третото тримесечие, като очакванията за продажбите на устройствата остават високи за последното тримесечие, изпълнено с празници. Това се казва в доклад за пазара на таблети, изготвен от консултантската компания International Data Corporation (IDC).
Пазарът на устройствата се повишава с 49.5% до 27.8 млн. продадени таблета през третото тримесечие на 2012 г., сочат предварителните данни от изследване на пазара. Повишението спрямо април-юни е 6.7%. Устройствата с операционната система Android на Google, водени от Samsung и Amazon, отчитат ръст през изминалото тримесечие за сметка на Apple.
"След много силното второ тримесечие Apple забави растежа заради свитите доставки и слуховете за поява на по-малкия iPad - 7.9-инчовият mini", коментира Том Майнели, мениджър изследвания на пазара на таблети в IDC.
Ето и петте компании, които продават най-много таблети.
Apple - корпорацията от Купертино, Калифорния остава лидер на пазара, но делът й стремглаво се свива - от 65.5% през второто тримесечие на 2012 г. до 50.4% през третото. През юли септември Apple е продала 14 млн. iPad-a, което е повишение от 26.1% на годишна база.
Най-забележително и впечатляващо тримесечие отчита южнокорейската корпорация Samsung, която е продала 5.1 млн. от таблетите Galaxy Tab и Note 10.1. Повишението на годишна база е 325%, а делът на Samsung вече достига 18.4% от световния пазар на таблети.
Топ 5 допълват Amazon, ASUS и Lenovo, като последните две компании също отчитат стремглав ръст. Третото тримесечие носи продажби от 2.5 млн. таблета Amazon, ASUS е доставила 2.4 млн. устройства (242.9% ръст на годишна база), а Lenovo е продала 400 хил. таблета (двоен ръст спрямо третото тримесечие на миналата година). Пазарният има дял е съответно 9, 8.6 и 1.4%.
Пазар на таблети през трето тримесечие, продажби в млн. бройки | |||||
Компания | Продажби 2012 | Пазарен дял 2012 | Продажби 2011 | Пазарен дял 2011 | Промяна на годишна база |
1. Apple | 14.0 | 50.4% | 11.1 | 59.7% | 26.1% |
2. Samsung | 5.1 | 18.4% | 1.2 | 6.5% | 325.0% |
3. Amazon | 2.5 | 9.0% | NA | NA | NA |
4. Asus | 2.4 | 8.6% | 0.7 | 3.8% | 242.9% |
5. Lenovo | 0.4 | 1.4% | 0.2 | 1.1% | 100.0% |
Други | 3.3 | 12.2% | 5.4 | 28.9% | -38.9% |
Общо за пазара | 27.8 | 100% | 18.6 | 100% | 49.5% |
Данни: IDC |