Уникредит Булбанк представи ново мобилно приложение за банкиране
С 30% нараства броят на извършените от клиенти онлайн покупки
Уникредит Булбанк представи новото си приложение за мобилно банкиране на пресконференция днес. От банката отчетоха и развитието на алтернативните форми на банкиране през изминалата година.
"Новият продукт е с атрактивен интерфейс, предоставящ на клиента денонощен достъп до информация, както и възможност за удобно разпореждане с наличността по сметка. Приложението е съвместимо с операционни системи iOS и Android и може да бъде инсталирано безплатно чрез App Store или Google Play. Апликацията предоставя карта с автоматично търсене на най-близкия обект на банката, а функцията е активна и в чужбина. По този начин клиентите на Булбанк ще могат да ползват по-лесно всички клонове и банкомати от групата на Unicredit в Европа. Информационната част на приложението може да се ползва и от потребители, които не са клиенти на банката", обясни Юлиан Влахов, директор „Алтернативни канали”.
Мобилната услуга е с висока степен на сигурност - данните на потребителите се съхраняват на сървър, а не в самото устройство. Достъпът се осъществява чрез външен идентификационен код и парола от самата система. На този етап съществува и лимит от 2 хил. лева за транзакции.
Тенденцията в глобален план е технологичният пазар да се насочва към мобилните устройства, за сметка на персоналните компютри и конвенционалните лаптопи. По последните данни, интернет трафика, генериран от тях е вече 17% от общия. Това налага бърза адаптация на базираните в мрежата услуги, особено във висококонкурентни сектори, какъвто е банковият.
„Това са процеси, които изискват време, защото става дума за драматична промяна в технологията и навиците на потребителите. Ще има бърза фаза на развитие и нашата амбиция е ние да сме готови, да сме първи и най-добре в тези канали, които днес наричаме алтернативни, а утре ще се превърнат в основни”, заяви главният изпълнителен директор Левон Хампарцумян.
България все още изостава от останалите пазари в Европа, но онлайн услугите се разпространяват с все по-бързи темпове. От банката посочиха за пример, че са били необходими осем години за да може интернет банкирането да достигне 40 хил. потребители. За сравнение, мобилното банкиране е достигнало същото ниво на усвояване за две.
Средата за развитието на алтернативно банкиране е благоприятна - все по-голяма част от населението има достъп до интернет, а неговото съотношение качество/цена е едно от най-добрите не само в Европа. Положително въздействие оказва и популяризирането на интернет търговията в страната. За последната година с 30% нараства броят на извършените от клиенти на банката покупки онлайн, а само мобилните транзакции достигат 100 хиляди. При вземането на своите решения, потребителите на банкови услуги все по-често се ориентират към алтернативните източници на информация. През 2013 година се наблюдава двойно увеличение на посещенията в интернат страницата на банката, дванадесет души на всеки 10 сек. се обслужват онлайн, чрез кол център или мобилно банкиране. От всички продажби на банката, 6% са инициирани през нетрадиционни канали за банкиране.
От ръководството на кредитната институция все пак споделиха, че не очакват услугите онлайн да изместят филиалите на банката. Клоновата мрежа ще се фокусира в предоставянето на специализирана информация и услуги, специфични за нуждите на отделния клиент.