Защо Google изглежда различно
Най-голямата търсачка промени облика си заради бъдещето развитие на услугата Knowldege Graph
Ако все още не сте, най-вероятно скоро ще забележите, че търсачката на Google изглежда по различен начин.
В момента Google развива нов начин за показване на резултатите от търсене. По отношение на оформлението на страницата, това е може би най-голямата промяна от 2010 г. насам, когато Google добави лявата лента с бърз достъп до новини, снимки и други специализирани видове търсене.
E, тази лента вече я няма. В новия изглед на търсачката опциите за търсене са изместени над списъка с резултати. Така целият лист с резултати пък е преминал плътно в лявата част на екрана.
Защо Google смени облика на търсачката си? По две причини, първо защото се опитва да създаде по-опростен дизайн, който да изглежда добре навсякъде – и в телефони, и в таблети, и в браузърите на настолните компютри.
Другата и основа причина за промяната на визията се нарича Knowledge Graph – новата услуга за разширено търсене на Google.
Knowldege Graph беше пусната в САЩ още през май тази година. Тя включва база данни с над 500 млн. реални хора, места и неща, обединени от 3.5 млрд. връзки помежду им. След като потребителя въведе определена дума или име в търсачката, обобщените резултати излизат в дясната страна на страницата Google. Услугата свързва информация от различни източници в интернет, като Wikipedia например.
Така при търсене на някоя филмова звезда, например, в дясното поле на уебстраницата на Google ще видите дата на раждане на актьора и друга биографична информация, негови снимки, филмография и свързаните с него хора.
В момента, при по-голямата част от търсенията в Google дясното поле на прозореца остава бяло, тъй като повече термини, хора и думи не са включени в базата данни на Knowldege Graph. Ако не друго, то новият дизайн играе ролята на предзнаменование за това как ще изглежда търсачката в бъдеще, коментират от "Time".