Airbus пак е №1 - за първи път от 2011 г.
Компанията е продала 863 самолета през 2019 г.
~ 1 мин.
Airbus се превърна в най-големият производител на самолети в света за първи път от 2011 г. след като представи прогнозни данни за продадени 863 самолета през 2019 г. Така европейската компания отне короната на своя американски съперник Boeing, съобщи днес Ройтерс, като цитира източници от авиационната индустрия.
Обратът между двамата гиганти в самолетостроенето се очакваше заради кризата със спрения модел 737 MAX на Boeing. Очакванията обаче бяха той да настъпи през 2020 г. Но рекордните европейски данни допълнително подчертават разстоянието, което Boeing трябва да измине, за да възстанови пазарната си позиция.
Airbus, която беше принудена от собствените си индустриални проблеми да намали целта си за доставка през 2019 г. с 2-3% през октомври, използва допълнителни ресурси до часове преди полунощ, за да достигне 863 самолета за годината, в сравнение с ревизираната си цел от 860 реактивни самолета.
Доставките нарастват със 7,9% спрямо 2018 г., когато са били продадени с 800 самолета.
Airbus отказа да коментира цифрите, които трябва да бъдат одитирани, преди да могат да бъдат финализирани и публикувани.
Производителите на самолети получават по-голямата част от приходите си при доставката на самолети, така че изпълнението на доставките в края на годината се следи отблизо от инвеститорите.
Boeing е доставила 345 самолета, предимно за дълги разстояния, между януари и ноември, което е по-малко от половината от 704, постигнати през същия период на 2018 г., когато MAX се доставяше нормално. За цялата 2018 г. Boeing беше доставил 806 самолета.
Обратът между двамата гиганти в самолетостроенето се очакваше заради кризата със спрения модел 737 MAX на Boeing. Очакванията обаче бяха той да настъпи през 2020 г. Но рекордните европейски данни допълнително подчертават разстоянието, което Boeing трябва да измине, за да възстанови пазарната си позиция.
Airbus, която беше принудена от собствените си индустриални проблеми да намали целта си за доставка през 2019 г. с 2-3% през октомври, използва допълнителни ресурси до часове преди полунощ, за да достигне 863 самолета за годината, в сравнение с ревизираната си цел от 860 реактивни самолета.
Доставките нарастват със 7,9% спрямо 2018 г., когато са били продадени с 800 самолета.
Airbus отказа да коментира цифрите, които трябва да бъдат одитирани, преди да могат да бъдат финализирани и публикувани.
Производителите на самолети получават по-голямата част от приходите си при доставката на самолети, така че изпълнението на доставките в края на годината се следи отблизо от инвеститорите.
Boeing е доставила 345 самолета, предимно за дълги разстояния, между януари и ноември, което е по-малко от половината от 704, постигнати през същия период на 2018 г., когато MAX се доставяше нормално. За цялата 2018 г. Boeing беше доставил 806 самолета.
Заводите за производство на самолети традиционно спират за Коледа и Нова година.