Alibaba купи немски стартъп за анализ на данни
Това е първо поглъщане от китайска компания на стартъп от Германия
~ 1 мин.
Китайската Alibaba Group Holding е придобила германската фирма за данни Data Artisans, съобщи берлинският стартъп. Сделката е на стойност около 90 милиона евро (103 милиона долара).
Сделката бележи първото пълно поглъщане от китайска компания на растящата стартъп сцена в Берлин. В последната значима сделка конкурентът на Alibaba Tencent Holdings участва в кръг от финансиране на стойност 160 милиона долара на онлайн банка N26 през март 2018 година.
Изпълнителният директор на Data Artisans Костас Цумас каза, че Alibaba също така ще инвестира неразкрита сума в компанията за разработката на Apache Flink, нейния софтуер с отворен код, който може да обработва големи обеми данни, както и за разширяване в нови бизнес области.
Цената на сделката е 90 милиона евро, твърдят немски медии, включително германският вестник Handelsblatt. Data Artisans отказа да коментира покупната цена.
Alibaba, която се конкурира с групата за електронна търговия Amazon.com, е клиент на Data Artisans от 2016 г. Германската компания, основана през 2014 г., обслужва също клиенти като Netflix и Uber.
Сделката бележи първото пълно поглъщане от китайска компания на растящата стартъп сцена в Берлин. В последната значима сделка конкурентът на Alibaba Tencent Holdings участва в кръг от финансиране на стойност 160 милиона долара на онлайн банка N26 през март 2018 година.
Изпълнителният директор на Data Artisans Костас Цумас каза, че Alibaba също така ще инвестира неразкрита сума в компанията за разработката на Apache Flink, нейния софтуер с отворен код, който може да обработва големи обеми данни, както и за разширяване в нови бизнес области.
Цената на сделката е 90 милиона евро, твърдят немски медии, включително германският вестник Handelsblatt. Data Artisans отказа да коментира покупната цена.
Alibaba, която се конкурира с групата за електронна търговия Amazon.com, е клиент на Data Artisans от 2016 г. Германската компания, основана през 2014 г., обслужва също клиенти като Netflix и Uber.
„Типичните задачи на софтуера включват откриване на измами, пряко взаимодействие с интернет потребители и финансови транзакции в реално време“, каза Цумас.
Alibaba обяви тази седмица, че задълбочава партньорството си с Data Artisans и сътрудничи с компанията за разработването на софтуер, който може да обработва големи количества данни.