Alphabet сваля цените за реклама, а разходите ѝ растат
Компанията се сблъска с все по-голяма конкуренция от страна на Amazon
~ 1 мин.
Компанията майка на Google – Alphabet – публикува финансов отчет за четвъртото тримесечие на 2018 г., който надминава очакванията на анализаторите. Въпреки това технологичният гигант отчете спад в маржа на печалбата поради понижаване на цените на онлайн рекламата.
За основния рекламен бизнес на компанията може да се каже, че е достигнал точка, в която отчита ръст, но този ръст не е по-голям, отколкото е бил през предходния период, коментира CNBC. Така приходите от реклама на Alphabet през четвъртото тримесечие на 2018 г. са нараснали до 32.6 млрд. долара или с 20% - също толкова, колкото и през третото тримесечие.
Т.нар. „цена на клик“, която представлява сумата, с която Alphabet таксува рекламодателите за всяка реклама, показана на уеб сайтовете на компанията, е паднала с 29% спрямо същия период на 2017 г. и с 9% спрямо третото тримесечие на 2018 г. Това може да предизвика допълнителна тревога сред инвеститорите, които вече се опасяват, че американската компания губи надмощието си в онлайн рекламата.
Alphabet се сблъсква с нова конкуренция заради нарастващото присъствие на Amazon на пазара с онлайн реклама, затова компанията, оглавявана от Сундар Пичай, е принудена да понижава цените си. Това се случва в момент, когато разходите на фирмата нарастват.
За основния рекламен бизнес на компанията може да се каже, че е достигнал точка, в която отчита ръст, но този ръст не е по-голям, отколкото е бил през предходния период, коментира CNBC. Така приходите от реклама на Alphabet през четвъртото тримесечие на 2018 г. са нараснали до 32.6 млрд. долара или с 20% - също толкова, колкото и през третото тримесечие.
Т.нар. „цена на клик“, която представлява сумата, с която Alphabet таксува рекламодателите за всяка реклама, показана на уеб сайтовете на компанията, е паднала с 29% спрямо същия период на 2017 г. и с 9% спрямо третото тримесечие на 2018 г. Това може да предизвика допълнителна тревога сред инвеститорите, които вече се опасяват, че американската компания губи надмощието си в онлайн рекламата.
Alphabet се сблъсква с нова конкуренция заради нарастващото присъствие на Amazon на пазара с онлайн реклама, затова компанията, оглавявана от Сундар Пичай, е принудена да понижава цените си. Това се случва в момент, когато разходите на фирмата нарастват.