Amazon надхвърли очакванията за финансовите си резултати
Компанията отчете оперативна печалба от 4.2 млрд. долара, което успокои инвеститорите
Amazon.com Inc публикува финансовите резултати от празничното четвърто тримесечие на 2019 г., които се оказаха много по-добри от очакванията, пише Reuters. Основна причина за това е новата услуга за еднодневни доставки на пратки и членството в клуба за лоялност, чиито членове са се увеличили с 50% за две години.
Акциите на компанията нараснаха с 13% след обявяването на резултатите, което прати онлайн търговеца в клуба на трилионните компании. В последствие обаче последва корекция надолу и сесията завърши с едва 0.7% ръст на книжата, а пазарната оценка на компанията падна до 927.5 млрд. долара.
Amazon обяви оперативна печалба от 4.2 млрд. долара за тримесечието, което е само с 200 млн. долара под резултата от съпоставимия период на 2018 г. Това донякъде успокои инвеститорите, които се притесняваха, че големите инвестиции на компанията в услугата за моментални доставки ще изтрият печалбите от другите бизнеси - от електронната търговия, рекламите и продажбите на облачни изчисления.
„Минахме най-лошото от гледна точка на маржин натиска от еднодневните доставки“, заяви анализаторът на Atlantic Equities Джеймс Кордуел. „Това, както и масово завишените на опасенията относно облачната конкуренция опровергаха някои от най-големите аргументи срещу закупуването на акции“, каза той.
Главният финансов директор на Amazon Брайън Олсавски каза пред репортери, че допълнителните инвестиции в еднодневните доставки са малко под 1.5 млрд. долара, които компанията е прогнозирала за четвъртото тримесечие. „Допълнителните разходи през първото тримесечие на 2020 г. ще бъдат около 1 млрд. долара“, каза той.
Олсавски добави, че разходите за видео ще се увеличат, но компанията все още изчислява цялостното ниво на инвестиции за 2020 г.
Джеф Безос, главен изпълнителен директор на Amazon, заяви, че най-големият онлайн търговец на дребно в света вече има над 150 млн. платени членове в своя клуб за лоялност, 50% увеличение от последното разкриване на данни през април 2018 г.
Абонатите продължават да се връщат в Amazon, за да се възползват от бонусите като бързата доставка, телевизията и музикалната услуга. Пакетът му от гласовo контролирани високоговорители Echo предизвиква още по-голяма ангажираност на клиентите, както и поръчките за хранителни стоки, които са скочили над два пъти в празничния сезон.
Amazon се надява, че съкращаването на сроковете за доставка до един ден за членове на Prime ще позволи на компанията да задмине конкурентите си като Walmart Inc, които пуснаха на пазара двудневни доставки без абонаментни такси. Компанията постигна напредък през ваканционния сезон, като отчете, че е утроил еднодневните доставки.
Приходите от абонаментни такси нараснаха с 32% до 5.2 млрд. долара за тримесечието, завършило на 31 декември, казаха от Amazon, тъй като повече купувачи са се регистрирали за Prime, отколкото през всеки предишен период.