Apple е най-скъпата марка в света
За последната година стойността на компанията е нараснала с 21%
~ 1 мин.
Apple бе обявена за най-скъпата марка в света. Стойността на марката и логото на компанията е 119 млрд. долара, сочи доклад на Interbrand за най-добрите световни марки, цитиран от The Guardian.
В последните 12 месеца стойността на компанията от Силиконовата долина е нараснала с 21% и цената й на борсата е 591 млрд. долара, показва още докладът. Компанията, известна с логото си на отхапана ябълка, задминава в класацията традиционни марки като "Coca-Cola", "Mcdonalds" и "Gillette".
Второто място е за Google, чиято стойност е нараснала с 15% до 107 млрд. долара. Трета е "Coca-Cola" с ръст от 3% до 81,5 млрд. долара. Четвъртото и петото място са за IBM със 72,2 млрд. долара и Microsoft с 45,5 млрд. долара. Facebook заема 29-то място в класацията с 86% увеличение на стойността на марката до 14,3 млрд. долара. Тя се нарежда дългогодишни глобални корпоративни имена като Volkswagen и Ford.
Ежегодната класация на Interbrand се прави от 2000 г. на база стойността на марката, финансовите резултати на компаниите, "марковият съюз" на потребителите и "анализи на силата на марката".
Най-скъпата модна марка в класацията на Interbrand е Nike, която е на 22-ро място със стойност близо 20 млрд. долара. Adidas заема 59-то място със стойност на марката 7 млрд. долара
В последните 12 месеца стойността на компанията от Силиконовата долина е нараснала с 21% и цената й на борсата е 591 млрд. долара, показва още докладът. Компанията, известна с логото си на отхапана ябълка, задминава в класацията традиционни марки като "Coca-Cola", "Mcdonalds" и "Gillette".
Второто място е за Google, чиято стойност е нараснала с 15% до 107 млрд. долара. Трета е "Coca-Cola" с ръст от 3% до 81,5 млрд. долара. Четвъртото и петото място са за IBM със 72,2 млрд. долара и Microsoft с 45,5 млрд. долара. Facebook заема 29-то място в класацията с 86% увеличение на стойността на марката до 14,3 млрд. долара. Тя се нарежда дългогодишни глобални корпоративни имена като Volkswagen и Ford.
Ежегодната класация на Interbrand се прави от 2000 г. на база стойността на марката, финансовите резултати на компаниите, "марковият съюз" на потребителите и "анализи на силата на марката".
Най-скъпото модно име в класацията е Louis Vuitton. Марката заема 19-то място със стойност от 23 млрд. долара. След нея е H&M със стойност 21 млрд. долара.
Най-скъпата модна марка в класацията на Interbrand е Nike, която е на 22-ро място със стойност близо 20 млрд. долара. Adidas заема 59-то място със стойност на марката 7 млрд. долара