Китайската Huawei измести Apple от второто място при смартфоните
Вторият подгласник в класацията вече е Huawei
~ 2 мин.
Apple успя да зарадва инвеститорите с добри финансови резултати, но самият брой на продажбите на нейните iPhone модели явно не е бил достатъчен, за да задържи позицията на втория най-голям разпространител на смартфони в света. Гигантът от Купертино бе официално изпреварен от китайския си конкурент Huawei, съобщава CNN.
И двете компании вече отчетоха своите резултати за второто тримесечие. В периода април-юни Huawei е продала около 54 млн. телефона, което е с 40% повече в сравнение със същия период на миналата година, сочат данните на изследователските фирми IDC, Canalys и IHS Markit.
Това е било достатъчно за китайския производител да изпревари Apple и да се доближи до първия в класацията Samsung. За сравнение южнокорейският играч пък е продал над 70 млн. смартфона през последното тримесечие. Тук обаче трябва да се отбележи, че това е спад с около 10% на годишна база.
Samsung също отчете финансови резултати тази седмица и те определено не попадат в категорията добри. От тях стана ясно, че печалбата на гиганта е пострадала именно заради мобилния ѝ бизнес и слабите продажби на Galaxy S9.
За сметка на това обаче „непрекъснатият растеж на Huawei е впечатляващ“, казва анализаторът на IDC Райън Рейт. Той изтъква постиженията на компанията на пазари, на които доскоро марката е била напълно неизвестна и за кратко е успяла да спечели местните потребители.
Huawei достигна до подножието на върха в световната класация за най-продавани смартфони, при това без все още да е стъпила на пазара на най-голямата икономика. Производителят среща сериозен отпор от страна на САЩ, където властите не позволяват навлизането на продуктите на марката заради опасения, свързани с националната сигурност. Негативни настроения има също в Австралия, Великобритания, Канада.
Huawei многократно е отричала твърденията и продължава упорито да настоява, че нейните продукти не представляват риск на за сигурността.
По-рано през тази година компанията бе на косъм да пласира свои смартфони в САЩ в партньорство с един от най-големите местни оператори AT&T. Сделката помежду им трябваше да бъде официално обявена през януари в Лас Вегас, но телекомът се оттегли от споразумението в последния момент.
Това обаче очевидно не е сломило Huawei и компанията е концентрирала усилията си в правилната посока. Така например продажбите на евтини телефони на марката в азиатско-тихоокенаския регион са повече от добри. Общо там гигантът е пласирал над два пъти повече устройства в сравнение със същия период на миналата година, според IHS Markit. Силен ръст има и в Европа, Близкия изток и Африка.