Audi сменя емблематичното си лого с четири пръстена в Китай
Засега това важи само за електрическите автомобили на компанията, произведени на най-големия пазар в света
Новата серия електрически автомобили на Audi, разработена в Китай за китайския пазар, няма да носи емблематичното лого на компанията с четири пръстена, предава Reuters, позовавайки се на собствени източници.
Решението на премиум марката, собственост на германския Volkswagen, се дължи на „преосмисляне на имиджа на марката“, каза един от източниците. Той също така отразява използването на автомобилна архитектура, разработена съвместно с китайския партньор SAIC и повишена зависимост от местни доставчици и технологии.
Reuters не успя да научи дали новата серия с вътрешно кодово име Purple ще има различно лого или просто ще носи името Audi върху превозните средства.
Концептуалната кола за серията трябва да бъде представена през ноември, когато Audi също ще обясни историята на модела. Трето лице, което беше информирано по въпроса, каза, че са планирани девет модела до 2030 г. Източниците отказаха да бъдат идентифицирани, тъй като автомобилният производител не е публикувал плановете си.
Audi отказа да коментира това, което нарече спекулации. SAIC каза в изявление до Reuters, че електромобилите ще бъдат
истинско Audi с автентично ДНК на Audi“.
Китайските производители на автомобили все повече заемат дял на вътрешния си пазар - най-големият в света - с технологични електромобили. Това доведе до спад в продажбите на чуждестранните производители на автомобили, много от които са много по-зависими от моделите с бензинови двигатели, което ги тласка към формирането на нови партньорства.
Audi и SAIC, дългогодишен партньор на VW, заявиха през май, че ще разработят съвместно платформа за електромобили за китайския пазар. Разработването на автомобили специално за Китай позволява на чуждестранните автомобилни производители да се справят с най-новите функции в електромобилите и китайските вкусове, като същевременно се насочват към огромна група клиенти.
Производители като Audi и VW вероятно ще направят допълнителни проучвания, преди да адаптират тези модели за други пазари, казва Йал Жанг, управляващ директор в базираната в Шанхай консултантска компания Automotive Foresight.
Audi продаде по-малко от 10 000 EV в Китай през първите шест месеца на 2024 г. За разлика от това, китайските първокласни EV марки Nio и Zeekr (ZK.N), всяка от които е продала осем пъти повече.
Новата серия EV на Audi ще използва CATL батерия и усъвършенствана система за подпомагане на шофирането (ADAS) от китайския технологичен стартъп Momenta, казаха двамата хора, които са пряко запознати с плановете. Електрическата архитектура на EV марката на SAIC IM Motors ще бъде използвана в серията "Purple", добавиха те.
VW също се опита да използва китайския опит в електромобилите. Той постигна сделка с Xpeng тази година, който подпомогне всички местно произведени електромобили с марката VW да използват архитектура, разработена съвместно с китайската фирма.
Електромобилите на Audi, продавани в момента в Китай, ще продължат да имат логото с четири преплитащи се пръстена. Това са Q4 e-tron, направен с партньор в съвместното предприятие FAW, Q5 e-tron SUV, направен със SAIC, и Q6 e-tron, направен с FAW, който ще бъде пуснат на пазара по-късно тази година. Q6 e-tron е първият автомобил на Audi, използващ усъвършенстваната електрическа (PPE) платформа на VW и ще използва ADAS, доставен от Huawei, казаха източници.