Автомобилната индустрия в ЕС е изправена пред безпрецедентна криза
Работните места на около 14 милиона европейци са поставени под риск
~ 2 мин.
Ефектът на коронавируса върху обществото и глобалната икономика е безпрецедентен, с тежки последици за автомобилната индустрия. Всъщност повечето от членовете на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) вече обявиха временно затваряне на заводи поради свиващото се търсене, недостиг на предлагане и държавни мерки, и са изправени пред случаи на коронавирусни инфекции и карантина сред своите служители.
„Ясно е, че това е най-лошата криза, която някога е засягала автомобилната индустрия“, заяви Ерик-Марк Хютема, генерален директор на ACEA. „След като цялото производство спря и търговската мрежа ефективно се затвори, работните места на около 14 милиона европейци са поставени под риск. Призоваваме за силни и координирани действия на национално и европейско равнище, за да осигурим незабавна подкрепа за ликвидност на автомобилните компании, техните доставчици и дилъри“.
„Ние оценяваме вече оповестените политически мерки, които ще осигурят така необходимата незабавна подкрепа както на служителите, така и на компаниите. Но сега имаме нужда и от спешен диалог с председателя на Европейската комисия, за да направим две неща".
„Първо, да предприемем конкретни мерки, за да избегнем необратими и фундаментални щети за сектора с трайна загуба на работни места, капацитет, иновации и изследователска способност. Второ, Европа трябва да се подготви да стимулира възстановяването на нашия сектор, което ще бъде ключов принос за ускореното възстановяване на европейската икономика като цяло", допълва той.
„Готови сме да работим с Европейската комисия, националните правителства и други заинтересовани страни, за да преминем през тази криза“, подчерта Хютема.
„Ясно е, че това е най-лошата криза, която някога е засягала автомобилната индустрия“, заяви Ерик-Марк Хютема, генерален директор на ACEA. „След като цялото производство спря и търговската мрежа ефективно се затвори, работните места на около 14 милиона европейци са поставени под риск. Призоваваме за силни и координирани действия на национално и европейско равнище, за да осигурим незабавна подкрепа за ликвидност на автомобилните компании, техните доставчици и дилъри“.
„Ние оценяваме вече оповестените политически мерки, които ще осигурят така необходимата незабавна подкрепа както на служителите, така и на компаниите. Но сега имаме нужда и от спешен диалог с председателя на Европейската комисия, за да направим две неща".
„Първо, да предприемем конкретни мерки, за да избегнем необратими и фундаментални щети за сектора с трайна загуба на работни места, капацитет, иновации и изследователска способност. Второ, Европа трябва да се подготви да стимулира възстановяването на нашия сектор, което ще бъде ключов принос за ускореното възстановяване на европейската икономика като цяло", допълва той.
„Готови сме да работим с Европейската комисия, националните правителства и други заинтересовани страни, за да преминем през тази криза“, подчерта Хютема.
На фона на разгръщащата се ситуация също е важно да се запази производството и доставката на резервни части, както и мрежите за обслужване на превозни средства. Това е от съществено значение не само за поддържането на жизненоважна логистика, но и за работата на спешните служби като линейките, пожарните, органите на реда, организациите за помощ и други обществени (медицински) служби.
„Свободното движение на лекарства, храни, горива, оборудване и части за доставка в ЕС трябва да бъде гарантирано при всякакви обстоятелства“.
„Свободното движение на лекарства, храни, горива, оборудване и части за доставка в ЕС трябва да бъде гарантирано при всякакви обстоятелства“.
В целия Европейски съюз производителите на превозни средства експлоатират около 229 завода за монтаж и производство на превозни средства, като директно в производството работят 2,6 милиона европейци. По-широкият автосектор осигурява косвени и директни работни места за 13,8 милиона души в ЕС.
„Здравето на хората, които са гръбнакът на нашата индустрия и техните семейства, е от първостепенно значение за европейските производители на автомобили“, каза Хютема.