Автономните AI работници започват да говорят помежду си
Задвижвани с изкуствен интелект специализирани агенти ще решават заедно различни проблеми, замествайки нуждата от хора
Задвижваните от изкуствен интелект агенти ще могат да работят заедно и да решават задачи в така наречената „мултиагентна AI“ система до 2025 г. Това е прогнозата на гиганта за технологични услуги Capgemini. Такава система би включвала набор от агенти, които работят заедно за решаване на задачи по разпределен и съвместен начин.
Паскал Бриър, главен директор по иновациите на компанията, каза в интервю за CNBC, че фирмата вече вижда компании, които обсъждат тези агентски технологии.
Той добави, че приложенията, използващи множество автономни агенти, „е наистина това, което трябва да очакваме следващата година“.
Capgemini определя AI агентите като „технология, предназначена да функционира независимо, да планира, отразява, да преследва цели от по-високо ниво и да изпълнява сложни работни процеси с минимален или ограничен пряк човешки контрол“ – по същество AI агенти, които работят зад кулисите, за да изпълняват задачи от ваше име.
САЩ са по-напред по пътя към реализирането на тази технология, според Брайър, докато Европа изостава.
В нов изследователски доклад, публикуван в понеделник, наречен „Използване на стойността на генеративния AI“, Capgemini отбелязва, че огромното мнозинство от анкетираните компании (82%) планират да интегрират AI агенти в рамките на една до три години, докато само 7% нямат такива планове.
Изследването се основава на проучване сред повече от 1100 компании с приходи от 1 милиард долара или повече.
Брайър каза, че така наречените AI агенти попадат в две категории: индивидуални агенти, които изпълняват задачи от ваше име, и многоагентна технология, или „агенти, които говорят с агенти“.
Например, фокусиран върху маркетинга AI агент, който създава рекламна кампания за организация, която да се проведе в Германия, може да работи автономно с друг агент в правния отдел на същата организация, за да се увери, че е правно стабилна.
За разлика от конвенционалните AI системи, които просто следват инструкции, тези агенти „могат да разбират, интерпретират, адаптират и действат независимо и, за определени задачи, са в състояние да заменят човешки работници“, каза Capgemini.
Първата голяма вълна на AI през 2022 г., която Брайър нарича „V1“, беше свързана с „разбирането какво е подкана и разбирането какво е LLM (голям езиков модел)“.
Сега AI и генеративният AI са все по-близо един до друг и става въпрос много повече за изграждането на тези двигатели на знанието, използването на генеративен AI за взаимодействие с тези двигатели и използването на тази нова представа за агентите като заместител или помощник-пилот за намиране и правете неща за нас“, каза той.
Според Capgemini 71% от организациите очакват, че AI агентите ще улеснят автоматизацията, a 64% от фирмите очакват, че ще освободят човешките работници от повтарящи се задачи и ще им позволят да се съсредоточат върху функции с добавена стойност, като изживяването на клиентите.
Пропуск в адаптирането при генеративния AI
Capgemini пише в своя доклад, че се наблюдава четирикратно увеличение на броя на организациите, които сега интегрират генеративен AI в някои или повечето от своите дейности. През 2023 г. делът на фирмите, възприели генеративния AI, е бил 6%, според Capgemini, но тази година той е нараснал до 24%.
Въпреки това, докато големите компании виждат повишени нива на приемане в бизнеса си, по-малките фирми тепърва ще изпитват същото явление.
Според доклада 10% от фирмите с годишен приход от 1 до 5 милиарда долара внедряват генеративен AI. За компании с годишен приход от 20 милиарда долара или повече този дял нараства до 49%.
Мащабът, в който по-големите компании правят генеративни AI експерименти, е по-голям, така че те получават повече шансове за измерване на резултатите и успяха да станат по-бързи и очевидно са инвестирали повече, отколкото по-малките“, каза Брайър пред CNBC.
Резултатите също варират по индустрии. В космическата индустрия и отбраната 88% от организациите са инвестирали в генеративен AI. При търговията на дребно този дял пада до 66%.