България иска 25% повече ЕКМТ/СЕМТ разрешителни
Според транспортния министър Росен Желязков геополитическата ситуация налага това увеличение
~ 1 мин.
Базовата квота на ЕКМТ/СЕМТ разрешителните за българските превозвачи трябва да се увеличи с 25%. За това настоя министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков по време на Международния транспортен форум, който се провежда днес в Лайпциг, Германия.
Става въпрос за многостранните разрешителни за международни автомобилни превози на товари, извършвани от транспортни фирми, регистрирани в една от 43-те страни членки, участващи в ЕКМТ системата от квоти. Разрешителните са годишни, с валидност една календарна година и краткосрочни, с валидност от 30 дни. С всяко разрешителното може да бъдат извършвани неограничен брой превози.
Пред своите колеги българският министър изтъкна, че увеличаването на квотата ще осигури постепенно напредък към по-устойчива и ефективна пътнотранспортна система в Европа. „Тази цел може да бъде постигната с увеличаването на броя на разрешителните за камиони от категория Евро V и Евро VI“, подчерта още министър Росен Желязков, цитиран от пресцентъра на министерството.
Според него последните геополитически събития в Европа като Brexit и възможните последици от „Пакета за мобилност I“, както и това, че някои държави членки на EКMT търсят нови пазари, ще превърнат ЕКМТ/СЕМТ разрешителните в практически инструмент за отваряне на нови възможности за международния пазар на автомобилните превози.
Министърът е за премахването на всякакви териториални и административни ограничения при използването на ЕКМТ разрешителни.
Става въпрос за многостранните разрешителни за международни автомобилни превози на товари, извършвани от транспортни фирми, регистрирани в една от 43-те страни членки, участващи в ЕКМТ системата от квоти. Разрешителните са годишни, с валидност една календарна година и краткосрочни, с валидност от 30 дни. С всяко разрешителното може да бъдат извършвани неограничен брой превози.
Пред своите колеги българският министър изтъкна, че увеличаването на квотата ще осигури постепенно напредък към по-устойчива и ефективна пътнотранспортна система в Европа. „Тази цел може да бъде постигната с увеличаването на броя на разрешителните за камиони от категория Евро V и Евро VI“, подчерта още министър Росен Желязков, цитиран от пресцентъра на министерството.
Според него последните геополитически събития в Европа като Brexit и възможните последици от „Пакета за мобилност I“, както и това, че някои държави членки на EКMT търсят нови пазари, ще превърнат ЕКМТ/СЕМТ разрешителните в практически инструмент за отваряне на нови възможности за международния пазар на автомобилните превози.
Министърът е за премахването на всякакви териториални и административни ограничения при използването на ЕКМТ разрешителни.